امیرعبداللهیان: هیچ پهپاد و موشکی به روسیه برای بکارگیری در اوکراین ندادیم

امیرعبداللهیان
امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2024
اشتراک
وزیر خارجه ایران درباره اتهامات مطرح شده علیه ایران در خصوص ارسال پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین توضیح داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست داووس در گفتگو با "فرید زکریا" گفت: در مورد اوکراین ما هیچ پهپاد و موشکی به روسیه برای بکارگیری در جنگ ندادیم. در تماسی که با وزیر خارجه اوکراین داشتم گفتم مدارک را به ما ارائه دهند و توافق کردیم تیمی از دو کشور در عمان دیدار کنند.
تیم اوکراینی عدله برای اثبات نداشت و گفت اسناد را بعدا ارائه می‌کنیم. سندی به ما ارائه نشد. ما به کشورهای مختلفی پهپاد ایرانی را واگذار کردیم. اینکه کشوری از نمونه ایرانی کپی کند مسئولیتش به ما برنمی‌گردد. هنوز اوکراین سندی ارائه نکرده است. ما همانطور که در غزه، عراق و سوریه کشتار غیرنظامیان را نادرست می‌دانیم، جنگ را در اوکراین محکوم می‌کنیم. راه حل در جنگ نیست. ما از روسیه سئوال کردیم در چارچوب همکاری‌های دفاعی سلاحی از ایران مورد استفاده قرار گرفته؟ پاسخ آنان این است از هیچ سلاح ایرانی استفاده نکردیم. حتی من بیش از سه بار از آقای بورل خواستم تشویق کنند طرف اوکراینی را ارائه دهد. چنین چیزی اتهام بی اساس است.
امیرعبداللهیان درخصوص صادرات نفت ایران گفت: تحریم‌ها علیه ایران یکجانبه و غیرقانونی است. ما در چارچوب حقوق بین‌المللی حق خود می‌دانیم نسبت به صادرات نفت اقدام کنیم. آمریکا ارباب دنیا نیست. ما از حقوق خودمان دفاع می‌کنیم و از صادرات نفتمان در چارچوب حقوق بین‌المللی دفاع می‌کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала