گزارش و تحلیل

کارشناس: دوران بزن در رو تمام شده، یکی بزنند ده تا می خورند

© AFP 2023 / Safin Hamidکارشناس: دوران بزن در رو تمام شده، یکی بزنند ده تا می خورند
کارشناس: دوران بزن در رو تمام شده، یکی بزنند ده تا می خورند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2024
اشتراک
بازتاب حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران آنقدر عظیم و غیرقابل منتظره بود که در تمام رسانه های جهان صدا دار شد گویی بمب اتمی در منطقه عملیات فرود آمده است.
به گزارش اسپوتنیک، حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بامداد سه شنبه ۲۶ دی به مقر جاسوسان اسرائیل در کردستان عراق و تروریست های حزب ترکستانی در ادلب (شمال غرب سوریه) بازتاب گسترده ای در سطح رسانه های منطقه و جهان داشت.
پیش از این جمهوری اسلامی ایران به مقامات کردستان عراق در خصوص حضور جاسوسان وابسته به موساد در این اقلیم هشدار داده و در این باره سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با سفر به بغداد با مقامات عراقی گفت وگو کرده بود.
رسانه های رسمی کردستان عراق اعلام کردند که "پیشرو دزیی" تاجر بزرگ (و جاسوس اسراییل) بر اثر هدف قرار گرفتن خانه اش کشته و پسرش مجروح شده است."پیشرو دزیی" رئیس شرکت حفاظت و امنیت "فالکون" و پوششی برای سروریس جاسوسی خارجی اسرائیل (موساد) و مسئول پشتیبانی لجستیکی این سرویس جاسوسی در اقلیم کردستان عراق بود.
دکتر جلال الدین سلیمی کارشناس و تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل درباره هدف سپاه از این عملیات به اسپوتنیک گفت، بازتاب حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران آنقدر عظیم و غیرقابل منتظره بود که در تمام رسانه های جهان صدا دار شد گویی بمب اتمی در منطقه عملیات فرود آمده است. نکته قابل توجه این است که دشمنان جمهوری اسلامی ایران باید بدانند اگر دست از پا خطا کنند از این نوع پاسخ انتقام های سخت برای سزای اعمال ننگینشان دریافت خواهند کرد.
سلیمی گفت، این روش و شدت پاسخگویی جمهوری اسلامی ایران در نگاه کارشناسان و تحلیل گران سیاست خارجی به اقدامات تروریستی کرمان و ترور فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت بسیار هوشمندانه و آثار بازدارنده خواهد داشت، چرا که این نوع عملیات موشکی ایران برای رژیم اسرائیل و در راس آن آمریکا از فاصله بیش از ۱۲۰۰ کیلومتری پیامی هشدار آمیز تلقی می شود تا به تعبیر رهبر ایران آیت الله خامنه ای بدانند دوران بزن در رو تمام شده و اگر یکی بزنند ده تا می خورند .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала