حملات آمریکا به موشک های ضدکشتی حوثی ها در یمن

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisخنثی شدن حمله جدید حوثی ها به عربستان
خنثی شدن حمله جدید حوثی ها به عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2024
اشتراک
رویترز به نقل از مقامات آمریکایی ناشناس گزارش داد که ایالات متحده به موشک های ضد کشتی جنبش شیعه انصارالله (حوثی ها) حاکم شمال یمن در این کشور حمله کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اوایل روز سه‌شنبه، یک منبع در مقامات محلی به اسپوتنیک گفت که ایالات متحده و بریتانیا روز سه‌شنبه حملات هوایی جدیدی را در استان البیضاء در مرکز یمن علیه مواضع حوثی‌ها انجام دادند.
رویترز در خبری اعلام کرد: "ارتش آمریکا روز سه شنبه حمله جدیدی را در یمن علیه موشک های بالستیک ضد کشتی در بخش تحت کنترل حوثی ها در این کشور انجام داد."
بنا بر گزارش ها، این حمله به چهار موشک حوثی اصابت کرده است.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، حملات به اهدافی در یمن را پاسخی به "تهدید آزادی ناوبری" خواند. وی مدعی شد که 27 حمله حوثی ها به کشتی های تجاری از بیش از 50 کشور انجام شده است و در 9 ژانویه این جنبش بزرگترین حمله خود را علیه کشتی های جنگی آمریکا انجام داد.
حوثی‌ها قبلاً گفته بودند که اقدامات آنها در دریای سرخ فقط برای کشتی‌های مرتبط با اسرائیل برای کمک به فلسطینی‌ها در نوار غزه انجام می‌شود و در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی‌کند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала