گزارش و تحلیل

از عدن تا اربیل همه چیز به اسرائیل و آمریکا ختم می شود

© Sputnik / Aleksei Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم آمریکا و اسرائیل
پرچم آمریکا و اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2024
اشتراک
هنوز بوی باروت موشک های آمریکایی آرام نگرفته بود که انصار الله یمن یک کشتی آمریکایی در جنوب عدن را هدف قرار دادند و ایران مستقیم اربیل و ادلب را موشک باران کرد.
همه کارشناسان متخصص در امور مربوط به یمن متفق القول بودند و هستند که حمله آمریکا و انگلیس به یمن فقط موجب افزایش تنش در منطقه و توقف تردد کشتی ها در دریای سرخ می شود و عملا آن بهانه ای که آمریکایی ها و انگلیسی ها مطرح کردند به هیچ وجه صحت ندارد.
بهانه آنها این بود که می خواهند امنیت کشتیرانی در دریای سرخ را تامین کنند اما تنها نتیجه حمله شان این بود که همه کشتی ها مسیر خود را تغییر دادند و دیگر هیچ کشتی ای جرئت ندارد از دریای سرخ تردد کند.
تا قبل از عملیات آمریکا و انگلیس انصار الله فقط کشتی های اسرائیلی و یا کشتی هایی که به سمت اسرائیل می رفتند را متوقف می کرد حالا کشتی های آمریکایی و انگلیس هم هدف مشروع یمنی ها شده.
البته برخی باور دارند کلا هدف دولت آمریکا هم این است که دریای سرخ را برای کشتیرانی جهانی تعطیل کند تا همه کشورهای جهان را درگیر کند چون قبل از آن به هر دری می زدند هیچ کشوری حاضر نبود با آنها همکاری کند و با یمنی ها مقابله کنند و چیزی حدود 60-70 درصد صادرات و واردات اسرائیل متوقف شده بود، هدف این بود که به جهانیان بگویند اگر اسرائیل نتواند از این مسیر استفاده کند هیچ کس حق ندارد از این مسیر استفاده کند.
انفجار در بدنه نفتکش ایرانی در دریای سرخ بر اثر اصابت موشک است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2024
جزئیات حمله موشکی حوثی ها به کشتی کانتینری آمریکا در دریای سرخ
همچنین آنها مطمئن بودند که یمنی ها سکوت نخواهند کرد و واکنش نشان خواهند داد و می خواهند که یمنی ها کشتی های آمریکایی را هدف قرار دهند تا درون آمریکا به آنهایی که مخالف ورود آمریکا به درگیری به نفع اسرائیل هستند بگویند این مشکل آمریکا است.
نکته بسیار مهم این است که کشتی آمریکایی در منطقه ای هدف قرار گرفته که میان بندر استراتژیک عدن و جزیره سقطری است.
آنهایی که با آن منطقه آشنایی دارند می دانند که بندر عدن و جزیره سقطری دست همپیمانان امارات هستند و توسط اسرائیل و انگلیس مدیریت می شوند.
در واقع اسرائیل و انگلیس با چتر امارات این دو نقطه استراتژیک را اشغال کرده اند تا تردد کشتی های عبوری که می خواهند به سمت دریای سرخ و یا شاخ آفریقا حرکت کنند را تحت نظر داشته باشند.
عملیات انصار الله نشان داد که یمنی ها نه فقط از بابت حمله آمریکایی ها نترسیده اند بلکه حالا پا را فراتر گذاشته اند و مستقیم به آمریکایی ها حمله می کنند و حالا که به آنها حمله شده حوزه عملیاتی خود را گسترش داده اند تا منافع انگلیس و اسرائیل را نیز مستقیم هدف قرار دهند.
از سوی دیگر می بینیم که ایرانی ها به اربیل و ادلب حمله کرده اند.
ریشی سوناک وزیر خزانه‌داری سابق انگلیس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2024
سوناک: برای حمله مجدد علیه یمن، تردید نخواهم کرد
برای اولین بار است که ایران موشک های دوربرد خود را عملیاتی می کند و نقطه ای که بیش از 1200 کیلومتر دور از مرزهای ایران هست را هدف قرار می دهد.
طبق گزارش های جسته گریخته حمله اربیل برای انتقام خون شهید رضی موسوی ویارانش بود و جایی که هدف قرار گرفته خانه امنی بود که افسران ارشد موساد در آن حضور داشتند و با فرماندهان تروریست هایی که در ایران دست به اعمال تروریستی می زنند جلسه داشتند.
طبق همین گزارش ها حد اقل 18 افسر ارشد موساد و گروه های تجزیه طلب ظرف چند لحظه با هم آنجا دفن شده اند و شدت قدرت انفجاری موشک ها به حدی بوده که خانه امن اسرائیلی ها کاملا با خاک یکسان شده.
البته نکته مهم در این ماجرا این است که مکان مورد هدف از یک سو چند صد متر با کنسولگری ایالات متحده در اربیل فاصله داشته و از سمت دیگر به پایگاه نظامی آمریکایی ها در آن منطقه و فرودگاه اربیل نزدیک بوده و برخی گفته های افراد محلی این خانه امن از زیر زمین توسط تونل به فرودگاه اربیل و کنسولگری و پایگاه نظامی آمریکا مرتبط بوده و افسران موساد برای ورود به عراق از پاسپورت های آمریکایی استفاده می کردند و دیپلمات ها وافسران آمریکایی برای تردد به فرودگاه و یا کنسولگری از این تونل ها استفاده می کردند.
ظاهرا نه فقط خانه امن نابود شده بلکه حتی تونل های ربط دهنده کنسولگری با پایگاه نظامی و فرودگاه نیز همه منهدم شده.
نظامیان آمریکایی در عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2024
گزارش و تحلیل
مشروعیت حضور آمریکا در عراق از بین رفته
از سوی دیگر پایگاه فرماندهی تروریست های آمریکایی اسرائیلی که نام خود را داعش خراسان گذاشته اند در ادلب نیز با خاک یکسان شده و تعداد زیادی از تروریست ها که در انجا حضور داشتند همه کشته شده اند.
گزارش های منتشر شده توسط ایران نشان می دهد که مراجع امنیتی و اطلاعاتی ایرانی موفق شده اند کشف کنند که تروریست های کرمان در منطقه ادلب سوریه آموزش دیده اند و از طریق کردستان عراق وارد ایران شده اند و بمب هایی که آنها استفاده کرده اند نیز از همین منطقه وارد ایران شده.
استفاده تروریست ها ازعناصر تاجیک و افغان در کرمان در واقع با هدف آن بوده و هست که موجبات ایجاد دشمنی میان ایرانی ها و افغانی ها و تاجیک ها را ایجاد کنند، سه ملتی که همه وارث تمدن ایرانی و یکی هستند.
اما واکنش سپاه نشان می دهد که ایرانی ها در تله آمریکا و اسرائیل برای درگیر کردنشان با افغانستان نیافتاده اند و رفته اند سراغ سر مار وبی دلیل هم نبوده و نیست که از همان لحظه اول ایرانی ها آمریکا و اسرائیل را مسئول جنایات کرمان معرفی کردند.
مخصوصا که درباره مناطقی صحبت می کنیم که در کنترل آمریکا و یاران آمریکا در منطقه می باشد.
اما به هر حال می توان تصور کرد که این ماجراها اخطار بسیار مهم به آمریکا و متحدین اش درمنطقه می باشد و نشان می دهد جبهه مقاومت یکپارچه از عدن گرفته تا اربیل محکم ایستاده.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала