وزیر خارجه ایران: یمن حمله به کشتی های اسرائیلی را ادامه می دهد

© Sputnik / Алексей Никольский /  مراجعه به بانک تصاویر حسین امیرعبداللهیان
حسین امیرعبداللهیان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2024
اشتراک
امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران گفت: امنیت کشتی‌های صهیونیستی مشروط به پایان جنگ علیه غزه است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با سوبرامانیام جایشانکار همتای هندی خود اظهارداشت: در قالب بریکس قرار شد از ظرفیت‌های دو طرف به نحو مطلوب استفاده شود، گفت: همچنین در خصوص اشتراک دیدگاه‌ها در حوزه مسائل بین‌الملل و از جمله در خصوص وضعیت اسفبار فلسطین را گفتگو کردیم و توقف جنگ و جلوگیری از تسری جنگ را مورد تاکید قرار دادیم.
وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: ما بر جلوگیری از گسترش جنگ و بر اهمیت کشتیرانی منطقه همواره تاکید داریم. این مساله‌ای است که مورد تاکید مقامات یمن هم هست و در سفر دو هفته پیش یکی از مقامات عالی رتبه یمن به تهران آنها به ما اطمینان دادند که خللی در امنیت کشتیرانی ایجاد نخواهند کرد، اما تا زمانیکه جنگ در غزه هست، نسبت به ممانعت از عبور کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا به مقصد اسرائیل اقدام می‌کنند.
وی تاکید کرد: ما موضوع ضرورت توقف جنگ و نسل کشی در غزه را از طریق سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران بارها به طور رسمی به مقامات آمریکا تاکید و هشدار دادیم. آمریکا نمی‌تواند از یک سو داعش را در منطقه ما خلق کند و از یک سوی دیگر سخن از مبارزه با داعش داشته باشد. همچینن آمریکا نمی‌تواند از طرفی در کنار اسرائیل باشد و در کشتار ۲۴ هزار فلسطینی سهیم باشد و در عین حال دیگران را دعوت به سکوت و خویشتنداری کند.
وزیر امور خارجه ایران بیان کرد: کاخ سفید نمی‌تواند در چنین شرایطی از تمایل خود به عدم گسترش جنگ سخن بگوید. پیام من به آقای بلینکن این است که راه حل در جنگ نیست، ما صد روز پیش و قبل از عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر به شما اعلام کردیم که دست خود را در غزه به خون افراد بی گناه آلوده نکنید و سرنوشت خود را به سرنوشت نتانیاهو گره نزنید چرا که تاریخ وی به پایان آمده است. آمریکا منافع خود را به منافع این رژیم آپارتایدی گره نزند.
امیرعبداللهیان در پایان خاطرنشان کرد: ایرانیان از امنیت کشتیرانی در منطقه حمایت می‌کند و به آمریکا و انگلیس هشدار می‌دهیم که جنگ علیه یمن و غزه را متوقف کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала