وزارت دفاع روسیه، پنتاگون را به انجام آزمایشاتی با ویروس آبله متهم کرد

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت دفاع روسیه، پنتاگون را به انجام آزمایشاتی با ویروس آبله متهم کرد
وزارت دفاع روسیه، پنتاگون را به انجام آزمایشاتی با ویروس آبله متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: ایالات متحده آزمایشات هوازی را با 2 سویه از ویروس آبله انجام داد.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی (RCBZ) وزارت دفاع روسیه گفت: وزارت دفاع روسیه نگرانی خاصی را در مورد تحقیق درباره ویروس های آبله که توسط متخصصان نظامی آمریکایی انجام شده است، ابراز می کند.
کریلوف گفت: نگرانی ویژه، تعداد فزاینده‌ای از مطالعات درباره ویروس‌های آبله و سایر ارتوپاکس ویروس‌های بیماری‌زای انسانی است که توسط متخصصان نظامی آمریکایی انجام شده است. ما در مورد ارزیابی ویروس آبله میمون به عنوان یک عامل بیولوژیکی آسیب‌رسان بالقوه و جستجوی عوامل تقلیدکننده ویروس‌های آبله صحبت می‌کنیم.
وی یادآور شد که کار با این ویروس فقط در دو موسسه مجاز است - مرکز کنترل بیماری در ایالات متحده آمریکا و مرکز علمی دولتی Vector در روسیه.
با این حال، با وجود ممنوعیت مجمع جهانی بهداشت، کارمندان موسسه تحقیقات بیماری های عفونی ارتش ایالات متحده آزمایش های هوازی را با استفاده از دو سویه ویروس آبله انجام دادند.
این ژنرال گفت: این وضعیت به وضوح نشان دهنده بیزاری دولت آمریکا از استانداردهای بین المللی ایمنی زیستی است. چنین کاری می تواند یک اورژانس اپیدمی جهانی را تحریک کند، زیرا بخش قابل توجهی از جمعیت در نتیجه از دست دادن ایمنی جمعیت، مستعد ابتلا به آبله و سایر ویروس های ارتوپاکس شده اند. نمونه بارز آن همه گیری آبله میمون و افزایش شیوع ویروس آبله گاوی در جهان طی 10 سال گذشته است.
به گفته وی، محققان آمریکایی علاقه زیادی به سنتز ارتوپاکس ویروس ها نشان می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала