ناتوانی اوکراین از نگهداری جنگنده های F-16

© Sputnik / Alexander Kovalev جنگنده اف 16
  جنگنده اف 16  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2024
اشتراک
در آینده اوکراین باید به جنگنده ها و هلیکوپترهای غربی روی آورد.
به گزارش اسپوتنیک، یوری ایگنات، مشاور فرماندهی نیروی هوایی نیروهای مسلح اوکراین در کانال تلویزیونی "رادا" اعلام کرد که نگهداری از جنگنده های F-16برای اوکراین بسیار دشوار خواهد بود.
وی گفت: "امروز ما چهار نوع هواپیمای شوروی داریم، همچنین می‌خواهیم F-16 غربی را دریافت کنیم، سرویس دهی به همه آنها و به ویژه نگهداری از انواع مختلف جنگنده ها و تجهیزات کاری بسیار بسیار دشوار است.
همزمان، ایگنات خاطرنشان کرد که در آینده اوکراین باید به جنگنده ها و هلیکوپترهای غربی روی آورد. زیرساخت هواپیماهای ناتو کاملاً عادی است، اما هر نوع هواپیما بار اضافی بر روی تامین سرویس‌دهی، نگهداری و بهره برداری از آن خواهد بود.
گفتنی است، شان بل، کارشناس نظامی بریتانیایی در مصاحبه با رادیو تایمز اعلام کرد که هواپیماهای اف-16 قدیمی به اوکراین تحویل داده می شود. وی در ادامه افزود: "من خودم در دهه 90 با اف-16 دانمارکی پرواز کردم. اینها هواپیماهای خوبی هستند، اما دیگر قدیمی شده اند. دانمارکی ها قصد داشتند در اواسط سال آینده آنها را از خدمت خارج کنند. مانند هر خودروی قدیمی، این جنگنده ها کمتر قابل اعتماد خواهند بود". این تحلیلگر همچنین یادآور شد که خلبانان غربی هواپیماهای اف-16را در منطقه جنگی اوکراین هدایت نخواهند کرد، زیرا این امر منجر به تشدید درگیری با روسیه خواهد شدمی شود.
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2023
مسکو درباره امکان اقدام تحریک آمیز کی یف بوسیله سلاح شیمیایی هشدار داد
مدتی پیش یکی از مقامات ارشد کاخ سفید گفت که ایالات متحده تصمیم گرفته است با انتقال اف-16 از دانمارک و هلند به اوکراین موافقت کند. به گفته وی، مقامات کی‌یف پس از اتمام دوره آموزشی خلبانان نیروهای مسلح اوکراین، آنها را از کشورهای ثالث دریافت خواهند کرد.
پیشتر نیز، یاکوب المان جنسن، وزیر دفاع دانمارک بیان کرد که اوکراین می‌تواند از جنگنده‌های F-16 ساخت آمریکا فقط در خاک خود استفاده کند.
وی در ادامه افزود: " ما فقط به شرطی تسلیحات را اهدا می کنیم که برای بیرون راندن دشمن از خاک اوکراین استفاده شود. و نه فراتر از خاک اوکراین. این قانون در مورد همه انواع سلاح های ارائه شده توسط ناتو، اعم از تانک، جنگنده یا هر چیز دیگری اعمال می شود".
دانمارک در مجموع ۱۹ فروند هواپیما عرضه خواهد کرد. هلند در مجموع 42 فروند "اف -16" دارد، اما باید در رابطه با انتقال تمام جنگنده ها به اوکراین و یا بخشی از آن‌ها تصمیمگیری شود.
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала