رسانه: اثربخشی استفاده از بمب های خوشه ای توسط اوکراین در میدان نبرد در حال کاهش است

© AP Photo / Matt Rourke155-мм артиллерийские снаряды M795 на заводе армейских боеприпасов в Пенсильвании, США
155-мм артиллерийские снаряды M795 на заводе армейских боеприпасов в Пенсильвании, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2024
اشتراک
نیویورک تایمز اثربخشی استفاده از بمب های خوشه ای توسط ارتش اوکراین را در میدان نبرد ارزیابی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک خبر داد که استفاده اوکراین از مهمات خوشه ای ایالات متحده در میدان نبرد اثربخشی کمتری دارد.
این نشریه می نویسد: حتی یک سری از مهمات خوشه ای از ایالات متحده ... تا حدی کارایی خود را در میدان جنگ از دست داده است.
به گفته یکی از فرماندهان جوخه نیروهای مسلح اوکراین که نامش فاش نشده است، این مهمات قبلاً برای حمله به گروه های بزرگ استفاده می شد، اما نیروهای روسی اکنون با استفاده از یگان های کوچکتر حملات خود را انجام می دهند. وی افزود: ارتش روسیه سنگرها را عمیق تر می سازند که حمله به آنها را نیز دشوارتر کرد.
Израильская кассетная бомба, сброшенная на Ливан  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ارتش اوکراین با بمب‌های خوشه‌ای منطقه دونتسک را بمباران کرد
مهمات خوشه ای مجهز به وسایل خود تخریبی نیستند. به گفته ارتش ایالات متحده، از 5٪ تا 14٪ از این مهمات ممکن است به هیچ وجه منفجر نشود، زیرا آنها برای مدت طولانی در انبارها قرار داشته اند. در این صورت، آنها مین هایی هستند که حتی پس از پایان درگیری، غیرنظامیان را تهدید می کنند.
حتی کنگره آمریکا نیز با عرضه چنین تسلیحاتی به اوکراین مخالفت کرد. اعضای حزب دموکرات رئیس جمهور جو بایدن در حال آماده سازی اصلاحیه ای برای قانون دفاع هستند که ارسال مهمات خوشه ای را ممنوع می کند. به گفته ایلهان عمر، یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از مینه سوتا، استفاده از این مهمات ناقض حقوق بشر است.
اوکراین در سال 2005 کنوانسیون اتاوا را تصویب کرد که استفاده، ذخیره و تولید مین های ضد نفر را ممنوع می کند. بنابراین، کی یف تعهدات بین المللی خود را نقض می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала