آلمان ناوچه به دریای سرخ اعزام می کند

© AFP 2023 / Leila GorchevГрузовое судно в Красном море
Грузовое судно в Красном море  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2024
اشتراک
رسانه: آلمان به منظور رهگیری موشک های حوثی یک ناوچه به دریای سرخ اعزام می کند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه ولت خبر داد که آلمان قصد دارد ناوچه "هسن" را در اول فوریه به دریای سرخ اعزام کند و همچنین از نیروی نظامی این کشور برای رهگیری موشک ها و پهپادهای حوثی استفاده کند.
این نشریه می نویسد: آلمان قصد دارد در ماموریت اتحادیه اروپا برای محافظت از حمل و نقل دریایی در دریای سرخ در برابر حملات حوثی ها شرکت کند و یک ناوچه اف- 124 را اعزام کند. ناوچه "هسن" قرار است اول فوریه به منطقه اعزام شود.
این نشریه خاطرنشان می‌کند که کشتی"هسن" مجهز به موشک‌های ضدهوایی، یک سیستم شناسایی راداری است که قادر است به طور همزمان هزار هدف را شناسایی کند و همچنین دارای بالگردهای تهاجمی است. گفتنی است که اخیراً این ناوچه به مدت شش ماه در تمرینات ناتو در دریای شمال و قطب شمال شرکت داشته است.
آمریکا و انگلیس عملیات نظامی خود را در یمن آغاز کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2024
آمریکا و انگلیس عملیات نظامی خود را در یمن آغاز کردند + ویدئو
به گزارش ولت، انتظار می رود در 19 فوریه در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا تصمیمی در مورد راه اندازی عملیات دریایی جدید اتحادیه اروپا با هدف حفاظت از کشتی های تجاری در دریای سرخ در برابر حملات حوثی ها گرفته شود. این عملیات باید در پایان فوریه آغاز شود.
بامداد روز جمعه 12 ژانویه، ایالات متحده و بریتانیا حملاتی را علیه اهداف جنبش شیعی انصارالله (حوثی‌ها) قرار دارند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی دریانوردی در منطقه سرخ خواندند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله خاطرنشان کرد که این یک وحشیگری تروریستی و تجاوز عمدی و غیرموجه است. یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی ها گفت: آمریکا و انگلیس 73 حمله به یمن انجام دادند که در آن 5 جنگجوی حوثی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала