اظهار نظر سخنگوی کرملین در مورد حمایت آمریکا از مصادره دارایی های روسیه

© Sputnik / Aleksei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر Большой Кремлевский дворец и Архангельский собор в Московском Кремле
Большой Кремлевский дворец и Архангельский собор в Московском Кремле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2024
اشتراک
دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رهبر روسیه اعلام کرد که ایالات متحده مسکو را از حمایت دولت کاخ سفید از تصمیم مربوط به مصادره دارایی‌های روسیه مطلع نکرده و تقریباً هیچ کانال ارتباطی با واشنگتن وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، خبرگزاری بلومبرگ با استناد به یادداشتی از شورای امنیت ملی خطاب به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اطلاع داده بود که کاخ سفید از لایحه ای با هدف مصادره دارایی های مسدود شده فدراسیون روسیه حمایت می کند. این خبرگزاری خاطرنشان می کند که در عین حال، کاخ سفید می خواهد اقدامات خود را با سایر کشورهای گروه هفت (G7) هماهنگ کند تا از جمله خطر تضعیف اعتماد سرمایه گذاران خارجی به ایالات متحده را کاهش دهد.
سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2024
سازمان اطلاعات خارجی روسیه از قصد آمریکا برای استخدام فارغ التحصیلان روس برنامه های مبادلات خبر داد
پسکوف گفت: "البته، ما تقریباً هیچ کانال ارتباطی نداریم. هیچکسی به هیچکسی اطلاع نداد."
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، اتحادیه اروپا و کشورهای G7 تقریبا نیمی از ذخایر ارزی روسیه را به میزان حدود 300 میلیارد یورو مسدود کردند. حدود 200 میلیارد یورو در اتحادیه اروپا است که عمدتاً در حساب های سیستم بلژیکی Euroclear - یکی از بزرگترین سیستم های تسویه حساب و کلرینگ در جهان است. در پایان ماه اکتبر، سپرده دار بین المللی Euroclear گزارش داد که در 9 ماه سال 2023 حدود 3 میلیارد یورو سود بابت سرمایه گذاری در دارایی های تحریم شده روسیه به دست آورده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала