اعلام رژیم "درگیری مسلحانه" در اکوادور + ویدئو

© AFP 2023 / Rodrigo BuendiaСилы безопасности Эквадора во время патрулирования на улицах Кито
Силы безопасности Эквадора во время патрулирования на улицах Кито  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2024
اشتراک
رئیس جمهور اکوادور در بحبوحه ناآرامی ها با گروگان گیری در شهرهای مختلف، رژیم درگیری مسلحانه داخلی را در این کشور اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "دانیل نوبوآ" در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: "من یک فرمان اجرایی مبنی بر اعلام رژیم درگیری مسلحانه داخلی امضا کرده ام و گروه های جنایت سازمان یافته فراملی زیر را به عنوان سازمان های تروریستی و بازیگران غیردولتی متخاصم معرفی نموده ام".
در این سند، رئیس دولت بیش از 20 گروه و سازمان را فهرست کرده است. او دستور مقابله با شرکت کنندگان در آنها را به عنوان بخشی از عملیات نظامی صادر کرد.
روز سه‌شنبه، مردان نقابدار ناشناس با سلاح‌های سلاح گرم وارد استودیوی کانال تلویزیونی TC در گوایاکیل شدند. در تلویزیون زنده، مردان ناشناس یک دینامیت را در جیب ژاکت مجری فرو کردند و فریاد زدند "بگذارید پلیس برود." پلیس نیروهای ویژه را به استودیو فرستاد و بعداً گزارش داد که چندین مزاحم بازداشت و مردم از محل تخلیه شده اند. به گفته دادستانی، مهاجمان به تروریسم متهم خواهند شد.
در همین حال، ناآرامی ها در گوایاکیل مربوط به سازماندهی مجدد زندان های این کشور ادامه دارد.
روز قبل، نوبوآ، پس از یک سری شورش های زندان و فرار سرکرده بزرگترین باند، به مدت 60 روز وضعیت اضطراری اعلام کرد تا نیروهای مسلح را در بازگرداندن کنترل بر سیستم ندامتگاه مشارکت دهد.
اقدامات دولت اکوادور باعث موجی از ناآرامی در شهرهای این کشور شد - در شب 9 ژانویه جنایتکاران شروع به سوزاندن اتومبیل ها و اتوبوس ها کردند و بمب های دست ساز در گوایاکیل منفجر شد. پلیس گفت مهاجمان ناشناس هفت افسر پلیس را در کیتو و شهر ماچالا در جنوب غربی کشور در کمتر از 24 ساعت ربودند. به گزارش سرویس زندان، تبهکاران 125 افسر امنیتی و 14 کارمند اداری را در زندان ها گروگان گرفته اند.
مقامات کیتو، پایتخت اکوادور، پس از شروع ناآرامی ها، تدابیر امنیتی را تقویت کردند و از دولت این کشور خواستند که ارتش را برای حفاظت از مکان های استراتژیک جذب کند.
نوبوآ در پایان نوامبر سال گذشته رئیس جمهور اکوادور شد. رئیس جدید دولت مبارزه با جرم و جنایت را یکی از وظایف اصلی خود خواند. برای حل مشکل یک وضعیت پیچیده جنایی و قاچاق مواد مخدر، او تقویت مرزها با کمک ارتش و همچنین ساخت زندان های جدید و تقسیم آنها به چند دسته بسته به جنایتکارانی که در آنها نگهداری می شوند را پیشنهاد کرد. برای خطرناک ترین زندانیان، نوبوآ برنامه ریزی کرد تا زندان های بارج ایجاد کند و آنها را در 150 کیلومتری سواحل کشور در دریا قرار دهد و آنها را از طریق هواپیماهای بدون سرنشین زیر نظر بگیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала