بیانیه وزیر دفاع اوکراین درباره فساد در نیروهای مسلح اوکراین

CC BY 2.0 / MC1 Alexander Kubitza / Ukrainian Minister of Defence Rustem Umerovرستم او مروف وزیر دفاع اوکراین
رستم او مروف وزیر دفاع اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2024
اشتراک
ممیزی داخلی وزارت دفاع و بازرسی کل به روز شده وزارت دفاع قبلاً تخلفات زیادی را کشف کرده اند
به گزارش اسپوتنیک، رستم اومروف، ریاست وزارت دفاع اوکراین در "فیس بوک" ( فعالیت متا - شبکه های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام در روسیه به عنوان شبه های افراطی ممنوع اعلام شده است) نوشت که ممیزی داخلی وزارت دفاع اوکراین نقض بیش از ده میلیارد گریونا را در مدت کوتاهی فاش کرد.
وی در ادامه توضیح داد: "ممیزی داخلی وزارت دفاع و بازرسی کل به روز شده وزارت دفاع قبلاً تخلفات زیادی را کشف کرده اند که نشان دادند طی چهار ماه گذشته بیش از ده میلیارد گریونا ناپدید شده است".
یک روز قبل، اداره دولتی تحقیقات اوکراین گزارش داد که یک پرونده جنایی جدید در اوکراین علیه معاون سابق وزیر دفاع و رئیس دپارتمان این وزارتخانه تشکیل شده است و آنها متهم به اختلاس تقریباً 950 میلیون گریونا (بیش از 25 میلیون دلار) هنگام خرید جلیقه ضد گلوله هستند.
پیش از این، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفته بود که پول اختصاص داده شده از سوی اتحادیه اروپا برای کمک به اوکراین نه برای سازندگی، بلکه برای جنگ استفاده می شود. در این میان، سطح فساد در کی‌یف در حال افزایش است.
غرب ممکن است به دلیل فساد مالی کمک به اوکراین را متوقف کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2023
غرب ممکن است به دلیل فساد مالی کمک به اوکراین را متوقف کند
پولیتیکو نیز گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، بیش از آنچه در سطح عمومی اعتراف می کند، نگران مشکل فساد در اوکراین است.
علاوه بر این، گیتاناس ناوسدا، رئیس جمهور لیتوانی، گفت که جنجال و رسوایی های فساد در اوکراین بر تصمیم کشورهای غربی برای تامین تسلیحات کی‌یف تاثیر می گذارد.
گفتنی است، پیشتر، گرینوالد، روزنامه نگار آمریکایی که با ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعاتی آمریکا همکاری می کرد، در پادکستی در توئیتر نوشت که تسلیحات، از جمله آنهایی که در دست نئونازی‌های اوکراینی است، از طریق بازار سیاه در سراسر اروپا و خاورمیانه پخش خواهد شد. مانند هر جنگ دیگر ایالات متحده، احتمالاً زمان نشان خواهد داد که ما علیه گروه‌هایی که به سلاح‌های "از دست رفته" خودمان در این درگیری مسلح شده‌اند، وارد جنگ خواهیم شد".
وزارت دفاع روسیه بارها اعلام کرده است که رژیم کی‌یف از مزدوران خارجی به‌عنوان "گوشت دم توپ" استفاده می‌کند و ارتش روسیه به نابودی آنها در سراسر اوکراین ادامه خواهد داد. کسانی که برای پول جنگیدند در بسیاری از مصاحبه‌ها اعتراف کردند که ارتش اوکراین اقدامات خود را به خوبی هماهنگ نمی‌کند و شانس زنده ماندن در نبردها کم است، زیرا شدت درگیری در اوکراین با افغانستان و خاورمیانه که آنها به آن عادت کرده‌اند، قابل مقایسه نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала