مراتب تسلیت لاوروف در خصوص حملات تروریستی کرمان

© Sputnikدیدار امیرعبداللهیان و لاوروف در کیپ تاون
دیدار امیرعبداللهیان و لاوروف در کیپ تاون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2024
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود مراتب تاسف و تسلیت خود را در پی حادثه تروریستی شهر کرمان و کشته شدن تعدادی از شهروندان ایرانی به وی اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد:" در 9 ژانویه به ابتکار طرف ایرانی، گفتگوی تلفنی بین وزیر امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برقرار شد. سرگئی لاوروف در ارتباط با مرگ غم‌انگیز مردم بی گناهی که برای گرامیداشت یاد و خاطره سردار قاسم سلیمانی گرد هم آمده بودند، مراتب تاسف و تسلیت خود را به امیرعبداللهیان ابراز کرد".
خاطرنشان می شود که طرفین تمایل خود را برای "هماهنگی بیشتر تلاش ها در مقابله با تروریسم بین المللی" تایید کردند. لاوروف و وزیر امور خارجه ایران همچنین در مورد مسائل خاورمیانه و بین المللی مورد علاقه دوجانبه از جمله اوضاع در نوار غزه و پیرامون آن و همچنین دریای سرخ تبادل نظر کردند.
وزارت امور خارجه روسیه افزود: "بر اهمیت ایجاد گفتگوهای سیاسی و همکاری عملی در راستای توافقات حاصل شده در سطح رهبری دو کشور تاکید شد."
انفجارهایی در روز 12 دی ماه در شهر کرمان در جنوب شرق ایران هنگام مراسم گرامیداشت شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس ایران رخ داد. به گزارش خبرگزاری ها در این حادثه 89 نفر کشته شدند که 12 نفر از آنها کودک زیر 15 سال بودند و در مجموع 284 نفر مجروح شدند. به گزارش خبرگزاری ها این انفجارها از راه دور انجام شد: دو بسته حاوی مواد منفجره در نزدیکی ورودی آرامستان شهر کرمان قرار داشت.
دولت ایران روز 4 ژانویه را عزای ملی اعلام کرد و ابراهیم رئیسی رئیس جمهور این کشور که سفر برنامه ریزی شده خود به ترکیه در 4 ژانویه را به تعویق انداخته بود، گفت که طراحان و عاملان این حمله تروریستی توسط نیروهای امنیتی شناسایی خواهند شد. علی خامنه‌ای، رهبر ایران در پیامی گفت که عاملان و سازمان‌دهندگان این حمله برای مجازات عادلانه هدف قرار خواهند گرفت و باید بدانند که فاجعه‌ای که ایجاد کردند، "پاسخ سختی" به دنبال خواهد داشت.
سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ایران و ابومهدی المهندس جانشین رئیس شبه نظامیان شیعه عراق در شب 12 دی ماه 1399، در نتیجه عملیاتی که آمریکا در منطقه فرودگاه بین المللی بغداد انجام داد، کشته شدند. در پاسخ، ایران به پایگاه های آمریکایی در عراق از جمله عین الاسد حمله کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала