- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

دفع حملات موشک های "اوراگان" اوکراین بر فراز بلگوراد

© Sputnik / Евгений Биятов /  مراجعه به بانک تصاویر خدمه نظامی سامانه پدافند هوایی روسیه
خدمه نظامی سامانه پدافند هوایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه گزارش داد که سامانه های پدافند هوایی این کشور یک پهپاد اوکراینی و یک موشک اوراگان را بر فراز منطقه بلگوراد سرنگون کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه شامگاه سه شنبه اعلام کرد:" در 9 ژانویه سال جاری، حدود ساعت 19:30 به وقت مسکو، تلاش رژیم کی یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از سیستم راکت پرتاب چندگانه اوراگان و یک هواپیمای بدون سرنشین از نوع هواپیما به اهدافی در خاک روسیه متوقف شد".
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: "سامانه‌های پدافند هوایی یک موشک و یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را بر فراز قلمرو منطقه بلگوراد منهدم کردند."
در بعدازظهر 30 دسامبر، نیروهای مسلح اوکراین با مهمات خوشه‌ای ویلخا و موشک‌های شرکت چک خون آشام به بلگوراد حمله کردند. سامانه‌های پدافند هوایی بیشتر حملات را رهگیری کردند، اما چندین واحد مهمات و خوشه به شهر اصابت کردند.
بر اساس آخرین آمار، 25 نفر از جمله پنج کودک جان خود را از دست دادند. بیش از صد نفر مجروح شدند.
در اولین روزهای سال جدید، بلگوراد بار دیگر مورد حمله قرار گرفت. بدین ترتیب، نیروهای مسلح اوکراین در روز دوم ژانویه 24 موشک ویلخا و دو موشک توچکا-یو در طول روز و در 3 ژانویه 6 گلوله توچکا-یو و شش گلوله ویلخا به داخل شهر شلیک کردند. یک نفر جان باخت و 12 نفر مجروح شدند. گسترده ترین گلوله باران منطقه بلگورود در 6 ژانویه رخ داد - سربازان اوکراینی 129 گلوله عمدتاً به منطقه شهری گریوورونسکی و منطقه بلگورود شلیک کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала