وزیر دارایی فرانسه: سخت ترین زمان ها برای فرانسوی ها هنوز در راه است

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر پاریس فرانسه در وضعیت همه گیری ویروس کرونا
پاریس فرانسه در وضعیت همه گیری ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2024
اشتراک
وزیر دارایی فرانسه، ابراز عقیده کرد که احیای سیستم مالی دولتی مستلزم اقدامات سختگیرانه ریاضتی است و خاطرنشان کرد که سخت ترین زمان ها از نظر اقتصادی برای فرانسوی ها هنوز در پیش است.
به گزارش اسپوتنیک، "برونو لومر" در سخنرانی سالانه خود خطاب به فعالان اقتصادی که در حساب رسمی وزارت اقتصاد و دارایی در شبکه اجتماعی X پخش شد، گفت: "مایلم به شما یادآوری کنم که ما باید حداقل 12 میلیارد یورو در سال 2025 پس انداز کنیم. از نظر مالی عمومی، سخت ترین چیز هنوز در انتظار ماست."
بودجه سال 2024 که الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه بدون رای گیری در پارلمان تصویب شد، توسط مخالفان به عنوان اقدامات ریاضتی مورد انتقاد قرار گرفت. به گفته وزارت دارایی، این امر برای کاهش بدهی خارجی عظیم کشور که از 3 تریلیون یورو فراتر رفته است و کسری بودجه 4.4 درصد ضروری است.
وی افزود: "تصمیماتی که گرفته ایم و باید بگیریم بسیار سخت است، اما عقب نشینی نمی کنیم. با پایان یافتن یارانه تعرفه‌ها به دلیل افزایش شدید قیمت انرژی، در هفته‌های آینده پیشنهادهای جدیدی به‌ویژه در مورد بررسی هزینه‌های دولت ارائه خواهیم کرد."
لومر قبلا گزارش داده بود که وزارت دارایی قصد دارد در سال آینده 16 میلیارد یورو پس انداز کند. این امر تا حد زیادی از طریق لغو یارانه های گاز و برق برای جمعیتی که در سال 2023 لازم الاجرا بود محقق خواهد شد. وزیر همچنین قصد مقامات برای دستیابی سریع به کاهش بدهی عمومی را تایید کرد.
بر اساس "برنامه ثبات" وزارت دارایی، برنامه ریزی شده است که کسری بودجه تا سال 2027 به 2.7 درصد و بدهی عمومی تا سال 2027 به 108.3 درصد کاهش یابد. بر اساس گزارش موسسه ملی آمار فرانسه Insee، در سه ماهه سوم سال 2023، بدهی عمومی فرانسه به 3.082 میلیارد یورو افزایش یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала