وزیر خارجه ایتالیا خواستار ایجاد ارتش واحد اروپایی شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель Европейского парламента Антонио Таяни
Председатель Европейского парламента Антонио Таяни  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2024
اشتراک
معاون نخست وزیر ایتالیا می گوید اتحادیه اروپا باید نیروهای مسلح خود را تشکیل دهد که بتوانند در حفظ صلح و جلوگیری از درگیری ها نقش داشته باشند.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو تاجانی وزیر خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا در مصاحبه با روزنامه لا استامپا گفت: "اولویت حزب فورزا ایتالیا که او رهبری آن را بر عهده دارد، همکاری نزدیکتر اروپا در زمینه دفاعی است."
وی ادامه داد: "اگر می خواهیم حامل صلح جهانی باشیم، به ارتش اروپایی نیاز داریم. این یک پیش نیاز اساسی برای یک سیاست خارجی موثر اروپا است. در جهانی با بازیگران قدرتمندی مانند ایالات متحده، چین، هند، روسیه، با بحران‌هایی که از خاورمیانه تا اقیانوس هند و اقیانوس آرام امتداد می‌یابد، شهروندان ایتالیایی، آلمانی، فرانسوی یا اسلوونیایی را فقط می‌توان با آنچه که از قبل وجود دارد محافظت کرد. بنابراین، دفاع و ارتش مشترک باید به یک واقعیت ملموس تبدیل شود. و این را نمی توان به تعویق انداخت."
وی تاکید کرد که ایجاد ارتش باید اتحادیه اروپا را برای "حفظ صلح، نظارت و بازدارندگی"، "پیوستن سریع و واضح نیروها"، برای صرف "وجوه بهتر و با هم" آماده کند.
پیش از این، الکساندر سولفرانک، رئیس فرماندهی لجستیک مشترک ناتو، در مصاحبه ای با رسانه ها، تمایل خود را برای ایجاد "شینگن نظامی" اعلام کرده بود که در آن نیروهای کشورهای اتحاد می توانند آزادانه حرکت کنند، در حالی که در حال حاضر نیروهای ناتو در هنگام جابجایی افراد و مهمات با موانعی در قالب تعدادی مقررات ملی روبرو هستند. این مقام ناتو افزود که در صورت اعمال احتمالی ماده 5 منشور ناتو در مورد دفاع دسته جمعی، لازم است از قبل صحنه اقدام نظامی احتمالی را آماده کنیم. در عین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه نیز در واکنش به این اظهارات گفت: "اروپا نمی‌خواهد به نگرانی‌های امنیتی روسیه گوش دهد و اصل تقسیم ناپذیری امنیت را نادیده می‌گیرد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала