دادستان، اطلاعات جدیدی از ترامپ در روز حمله به ساختمان کنگره به دست آورد

© AP Photo / Andrew Harnikدونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2024
اشتراک
منابع ناشناس مطلع از اطلاعات به دست آمده توسط تیم اسمیت به ای بی سی نیوز گفتند که تیم بازرس ویژه جک اسمیت جزئیاتی را که قبلاً فاش نشده بود درباره امتناع دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده از کمک به توقف حمله به ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021 فاش کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، با اعلام این شبکه تلویزیونی، تیم دادستانی بسیاری از جزئیات انحصاری آن روز را از دان اسکاوینو، دستیار سابق ترامپ، دریافتند.
منابع به این تلویزیون گفتند: "اسکاوینو به بازرسان اسمیت گفت که با تشدید خشونت در آن روز، ترامپ به سادگی علاقه‌ای به انجام کارهای بیشتر برای توقف خشونت نداشت.
همانطور که منابع به کانال تلویزیونی به نقل از اسکاوینو گفتند، در روز حمله به ساختمان کنگره، در روز حمله به ساختمان کنگره، ترامپ خودش نبود زیرا گفته می شود نتایج انتخابات ریاست جمهوری از او دزدیده شده است، اما نه به دلیل حمله به ساختمان کنگره. به گفته منابع، اسکاوینو رفتار وی را بسیار ناراحت کننده خواند.
"
منابع به این کانال تلویزیونی به نقل از منابع گفتند: "ترامپ هیچ کاری برای توقف حمله به ساختمان کنگره انجام نداد. در برخی مواقع، ترامپ به سادگی سر میز می‌نشست، دست‌هایش را روی هم می انداخت و به تلویزیون خیره می‌شد."
این منبع به نقل از یکی دیگر از متحدان ترامپ، نیک لونا، گفت که ترامپ در روز حمله اهمیتی نمی‌داد که مایک پنس، معاون رئیس‌جمهورش باید به مکان امن منتقل شود. به گفته منابع، ترامپ نشان داد که "قادر به آسیب رساندن" به یکی از نزدیک ترین متحدانش است.
در 6 ژانویه 2021، حامیان ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند و کنگره را برای چند ساعت تصرف کردند. پس از اخراج معترضان از ساختمان، نمایندگان کنگره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تایید کردند. متعاقباً صدها نفر در ایالات متحده به اتهام مشارکت در حمله دستگیر شدند. پرونده جنایی یورش به کاپیتول در دادگاه واشنگتن علیه ترامپ در حال بررسی است.
انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر 2024 برگزار خواهد شد. ترامپ، ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا، ویوک راماسوامی تاجر، نیکی هیلی سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل، کریس کریستی فرماندار سابق نیوجرسی و دیگران برای نامزدی از حزب جمهوری خواه رقابت می کنند. مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده، داگ بورگوم فرماندار داکوتای شمالی، آسا هاچینسون فرماندار سابق آرکانزاس و تیم اسکات سناتور کارولینای جنوبی قبلاً از رقابت انتخاباتی کنار رفته اند. جو بایدن، رهبر کنونی آمریکا در ماه آوریل اعلام کرد که قصد دارد دوباره از حزب دموکرات انتخاب شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала