آمریکا اظهارات اسرائیل در مورد لزوم تخلیه فلسطینیان از غزه را رد می کند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2024
اشتراک
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده اظهارات مقامات اسرائیلی مبنی بر اسکان مجدد فلسطینیان در خارج از غزه را رد می کند.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن در خصوص تغییر مکان ساکنان غزه گفت: فلسطینی ها باید بتوانند به محض فراهم شدن شرایط به خانه خود بازگردند.
بلینکن در کنفرانس خبری مشترک با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر گفت: ما اظهارات برخی از وزرا و قانونگذاران اسرائیلی مبنی بر اسکان مجدد فلسطینیان در خارج از غزه را رد می کنیم.
وی خاطرنشان کرد که فلسطینی ها باید بتوانند به محض فراهم شدن شرایط به کشور خود بازگردند.
پیش از این، ایالات متحده، فرانسه، آلمان و بریتانیا پیش از این با اظهارات مقامات اسرائیلی مبنی بر لزوم اخراج فلسطینیان از نوار غزه مخالفت کرده بودند.
جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، اظهارات ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی اسرائیل و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل درباره اسکان مجدد ساکنان غزه را محکوم کرد.
ساحل اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2024
رسانه: اسرائیل قصد دارد کنترل کریدور بین مصر و غزه را در دست بگیرد
بن گویر و اسموتریچ قبلاً بارها به نفع خروج فلسطینی ها از غزه صحبت کرده اند و به نظر آنها پس از آن شهرک نشینان اسرائیلی باید به آنجا بیایند.
در پایان ماه دسامبر، یک منبع آگاه به اسپوتنیک گفت که دولت اسرائیل در نظر دارد تعداد قابل توجهی از فلسطینی ها را از نوار غزه به مصر به بهانه تضمین امنیت اسکان دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала