لبنان به طور رسمی علیه اسرائیل شکایت کرد

© AP Photo / Bebeto Matthewsنشست شورای امنیت سازمان ملل
نشست شورای امنیت سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.01.2024
اشتراک
نماینده لبنان در سازمان ملل متحد روز جمعه به طور رسمی علیه اسراییل به دلیل ترور صالح العاروری، نایب رییس دفتر سیاسی حماس در بیروت به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فرانس 24، لبنان به دلیل حمله اسرائیل به منطقه ضاحیه جنوبی بیروت که به کشته شدن صالح العاروری، نایب رییس دفتر سیاسی حماس انجامید از اسراییل به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.
پایگاه خبری فرانس 24 با اعلام این مطلب گزارش داد که نماینده لبنان در سازمان ملل متحد حمله اخیر اسرائیل به لبنان را "خطرناک‌ترین مرحله" در حمله‌های این کشور به لبنان دانست.
در مفاد این شکایت آمده است که "اسرائیل از 6 موشک برای ترور این مقام ارشد حماس استفاده کرده و اسرائیل با نقض حریم هوایی لبنان, از آن برای بمباران سوریه استفاده می‌کند."
پیشتر، وزیر امور خارجه لبنان در سخنانی اعلام کرد که این کشور به دنبال حمله اسرائیل به یک منطقه مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت، از این کشور به شورای امنیت سازمان ملل شکایت می‌کند.
عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور در لبنان به سفیر و نماینده دایم این کشور دستور داد که به دنبال حمله اسرائیل به یک منطقه مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت، از این کشور به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند.
"صالح العاروری" نایب رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله سه‌شنبه شب اسرائیل به ضاحیه بیروت کشته شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала