"علامت هشدار دهنده"؛ در آمریکا از تصرف سرزمین های جدید خبر دادند

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian FederationУчастники комплексной экспедиции к Северному полюсу, организованной Экспедиционным центром Министерства обороны РФ в Арктике
Участники комплексной экспедиции к Северному полюсу, организованной Экспедиционным центром Министерства обороны РФ в Арктике - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.01.2024
اشتراک
ستون نویس بلومبرگ، می گوید که ادعای ایالات متحده در مورد مناطق جدید در قطب شمال یک تصرف است.
به گزارش اسپوتنیک، "لیام دنینگ" اینگونه درباره تصمیم واشنگتن برای اعلام گسترش بخش فلات قاره خود در قطب شمال اظهار نظر کرد. این منطقه عمدتاً در قطب شمال و دریای برینگ را اشغال می کند، منطقه ای با اهمیت استراتژیک فزاینده که توسط کانادا و روسیه نیز ادعا شده است.
این روزنامه نگار هشدار داد: "تصرف یک جانبه آمریکا در حدود 380 هزار مایل مربع (984 هزار و 195 کیلومتر مربع) از بستر دریا، نوید نگران کننده ای برای کل جهان است.
به گفته وی، این هدیه در قالب قلمرو جدیدی که ایالات متحده برای کریسمس به خود داده است، به اندازه تگزاس و ایالت نیومکزیکو است.
این روزنامه نگار نتیجه گرفت که با افزایش تقاضا برای مواد معدنی حیاتی برای انرژی پاک و اهداف دفاعی، علاقه به قلمرو قطب شمال در حال افزایش است.
پیش از این، گریگوری کاراسین، رئیس کمیته بین المللی شورای روسیه گفته بود که روسیه تمام اقدامات لازم را برای حفظ منافع ملی خود در قطب شمال انجام می دهد. این سناتور همچنین خاطرنشان کرد که اظهارات وزارت امور خارجه آمریکا در این زمینه بی ارزش است، زیرا "این جوهر تهاجمی ایالات متحده است که بیش از 200 سال است که آشکار شده است."
والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز به نوبه خود اظهار داشت که غرب در حال افزایش حضور نظامی خود در عرض های جغرافیایی بالای قطب شمال و توسعه زیرساخت های نظامی است. در عین حال، روسیه نیروهای خود را نه برای نشان دادن قدرت، بلکه برای تضمین امنیت توسعه اقتصادی منطقه، از جمله دریانوردی در آب‌های مسیر دریای شمال و اجرای پروژه‌هایی در زمینه اکتشاف و تولید منابع طبیعی، در آنجا مستقر کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала