خشم و عصبانیت سرخپوستان ناواهو از فرستادن خاکستر انسان به ماه

© AP Photo / Themba Hadebeخشم و عصبانیت سرخپوستان ناواهو از فرستادن خاکستر انسان به ماه
خشم و عصبانیت سرخپوستان ناواهو از فرستادن خاکستر انسان به ماه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2024
اشتراک
نماینده سرخپوستان ناواهو از احتمال ارسال خاکستر انسان به ماه ابراز خشم می کند.
به گزارش اسپوتنیک، نماینده سرزمین ناواهو در واشنگتن گفت که سرخپوستان آمریکایی ناواهو از احتمال ارسال خاکستر انسان به ماه خشمگین هستند، این با عقاید آنها در تضاد است.
سرخپوست ها تلاش می‌کنند ناسا را ​​مسئول بدانند، اما بعید است که در آنجا به آنها کمک شود: فضا اکنون یک پلت فرم تجاری است.
نگرانی های قبیله ناواهوبه خاطر پرتاب آتی موشک Vulcan شرکت United Launch Alliance در 8 ژانویه متمرکز است. او باید ماژول فرود روی ماه Peregrine را که تحت قراردادی با ناسا توسط Astrobotic Technology ساخته شده است، بفرستد. اگر این ماموریت موفقیت آمیز باشد، تعدادی از پیشرفت های علمی و فناوری ناسا و همچنین محموله های تجاری دیگر را به سطح ماه خواهد رساند. در میان آنها خاکستر مشتریان شرکت Celestis Memorial Spaceflight بود که از سال 1994 خدمات تشییع جنازه را در مقیاس "کیهانی" می فروشد.
ارسال خاکستر به ماه را می توان با توجه به قیمت های موجود در وب سایت شرکت، با مبلغ 12995 دلار سفارش داد. تا به امروز، تنها یک زمینی چنین افتخاری را دریافت کرده است - دانشمند آمریکایی یوجین شومیکر، که بخشی از خاکستر او را همسرش، با کمک شرکت Celestis و با حمایت ناسا، در سال 1999 به سطح ماه فرستاد. تا به امروز، این تنها سابقه برای رساندن خاکستر انسان به ماه است.
در بیانیه نماینده ناواها آمده است: ایده ارسال بقایای انسان به ماه برای ملت ناواهو عمیقاً نگران کننده است زیرا می تواند درک ما از آن را از یک مکان مقدس به یک قبرستان تبدیل کند که نه تنها به خودی خود ناراحت کننده است، بلکه با سنت های فرهنگی ما نیز مغایرت دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала