- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اروپایی‌ها حاضر به نثار جان برای اوکراین نیستند

© AFP 2023 / Kenzo Tribouillard پاریس فرانسه
 پاریس فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2024
اشتراک
آمریکایی‌ها هرگز خواهان "پیروزی" اوکراین نبودند.
به گزارش اسپوتنیک، برونو کلرمون ژنرال نیروی هوایی فرانسه در مصاحبه با مجله Valeurs Actuelles اظهار داشت که ساکنان اروپا آماده نیستند برای اوکراین جان خود را فدا کنند، کشورهای اروپایی فقط وانمود می کنند که به اقتصاد جنگی روی آوره‌اند.
وی در ادامه افزود:"آمریکایی‌ها هرگز خواهان "پیروزی" اوکراین نبودند و و ضعف اروپایی ها با جنگ طلبی اظهارات آنها نسبت معکوس دارد. فقط لهستانی ها در واقع به اقتصاد جنگی روی آورده‌اند. بقیه وانمود کردند".
کلرمون گفت، حتی یک اروپایی هم برای اوکراین جان نثار نخواهد کرد.
وزارت دفاع روسیه بارها اعلام کرده است که رژیم کی‌یف از مزدوران خارجی به‌عنوان "گوشت دم توپ" استفاده می‌کند و ارتش روسیه به نابودی آنها در سراسر اوکراین ادامه خواهد داد. کسانی که برای پول جنگیدند در بسیاری از مصاحبه‌ها اعتراف کردند که ارتش اوکراین اقدامات خود را به خوبی هماهنگ نمی‌کند و شانس زنده ماندن در نبردها کم است، زیرا شدت درگیری در اوکراین با افغانستان و خاورمیانه که آنها به آن عادت کرده‌اند، قابل مقایسه نیست.
مقایسه هواپیماهای راداری A-100 Premier (روسیه) و E-3 ​​Sentry AWACS (ایالات متحده آمریکا) - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2023
داده نمایی
مقایسه هواپیماهای راداری A-100 Premier روسیه و E-3 ​​Sentry AWACS آمریکا + داده نمایی
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
در 24 فوریه، چین یک طرح 12 ماده ای برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین ارائه کرد. پیشنهادات اصلی پکن از سرگیری مذاکرات صلح و توقف درگیری ها بود. چین از طرفین خواست تا به حاکمیت همه کشورها با رعایت منشور سازمان ملل احترام بگذارند و ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند.
گفتنی است، کشورهای ناتو از توپخانه با کالیبر 155 میلی متری استفاده می کنند. ایالات متحده هویتزرهای دوربرد M777 با کالیبر 155 میلی متری را به اوکراین داده و نیروهای اوکراینی فعالانه از آنها برای گلوله باران شهرهای جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک استفاده می کنند.
نماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2023
بیانیه مهم آمریکا در مورد مذاکره با روسیه درباره اوکراین
همچنین تجهیزات توپخانه خودکششی PzH 2000آلمانی، اسلحه های خودکششی کراب لهستانی و اسلحه های خودکششی CAESARفرانسوی مجهز به گلوله های این کالیبر در اختیار نیروهای اوکراینی گذاشته شده است.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه سال 2022 میلادی عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند.به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند.روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است.مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع تغییری نکرد و پیشرفتی حاصل نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала