پنتاگون مسئولیت حمله به مقر حشد شعبی را پذیرفت

© Photo / IRNAپنتاگون
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2024
اشتراک
پنتاگون مسئولیت حمله امروز نیروهای آمریکایی در عراق علیه ابو تقوی را پذیرفت.
به گزارش اسپوتنیک، پت رایدر، سخنگوی پنتاگون امروز پنجشنبه تایید کرد که نیروهای آمریکایی حمله ای را در عراق علیه مشتاق جواد کاظم الجواری، رهبر جنبش نجبا، به دلیل نقش وی در حملات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه انجام دادند.
وی در یک نشست مطبوعاتی گفت: من می توانم تایید کنم که در 4 ژانویه، حدود ساعت 12 بعد از ظهر به وقت عراق، نیروهای آمریکایی اقدامات لازم و متناسبی را علیه مشتاق جواد کاظم الجواری، معروف به ابو تقوی، که رهبر جنبش نجبا است، انجام دادند. ابو تقوی به طور فعال در برنامه ریزی و انجام حملات علیه پرسنل آمریکایی شرکت داشت.
بغداد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2024
حمله موشکی به مقر حشد شعبی در پایتخت عراق
شایان ذکر است که امروز مقر حشد شعبی در شرق بغداد هدف حمله موشکی قرار گرفته و صدای انفجار ناشی از این حمله بوده است. یکی از منابع وابسته به حشد شعبی اعلام کرد که گمان می‌رود این حمله از سوی هواپیماهای آمریکایی انجام شده باشد.
دیرتر، خبرنگار المنار گزارش داد که ابو تقوی فرمانده تیپ ۱۲ حشد شعبی در این حمله به شهادت رسیده است.
بسیج مردمی عراق یا حشدِ شعبی (به عربی: الحشد الشعبي) که به بسیج عراق نیز معروف است، از سال ۲۰۱۴ با هدف مبارزه علیه داعش سازماندهی شدند. این نیرو از حدود ۴۰ گروه مختلف تشکیل شده که عمدتاً گروه‌های مسلح شیعه هستند اما برخی گروه‌های سنی مذهب و مسیحی و ایزدی نیز در آن حضور دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала