شوکه شدن آمریکایی ها از تلفات زیاد در اوکراین

© Photo / Krauss-Maffei Wegmannشوکه شدن آمریکایی ها از تلفات زیاد در اوکراین
شوکه شدن آمریکایی ها از تلفات زیاد در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2024
اشتراک
مجله آمریکایی Militatary Watch Magazine (دیده بان نظامی) می نویسد تعداد تجهیزات غربی منهدم شده در اوکراین ضربه سنگینی به شهرت مجتمع صنایع نظامی غرب وارد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نگاران این مجله، انهدام تعداد زیاد خودروهای زرهی غربی در اوکراین را در بین "10 رویداد نظامی برتر سال 2023" گنجاندند.
در مقاله منتشره در Militatary Watch Magazine آمده است: "از آنجایی که خودروهای زرهی غربی برای دهه‌ها به عنوان پیشرو در عملکرد خود در جهان معرفی شده‌اند، پیامدهای درگیری در اوکراین می‌تواند اعتبار مجتمع صنایع نظامی غرب و توانایی‌های آن را تضعیف کند".
روزنامه نگاران آمریکایی خاطرنشان کردند که حتی امتناع از برچیدن تجهیزات طبقه بندی شده و سری، تانک ها و خودروهای زرهی آلمانی و فرانسوی را از نابودی در دشت های اوکراین نجات نداد. علاوه بر این، اوکراینی‌ها مجبورند تانک‌های کمتر محافظت شده آبرامز (M1A1 Abrams) را از خط مقدم جبهه دور نگه دارند تا از آسیب‌های مشابه به اعتبار ماشین های زرهی آمریکایی جلوگیری کنند.
دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2024
وزیر خارجه اوکراین اعتراف کرد که کی یف در صورت کمبود کمک های نظامی برنامه ای ندارد
این مجله می نویسد: "همه ماشین های ذکر شده در غرب پیوسته به‌عنوان سلاح هایی معجزه‌آسا که جریان را در میدان نبرد تغییر می‌دهد، ارائه می‌شدند، اما نتایج اندک کار آن‌ها تا حد زیادی تکرار تجربه غم انگیز همان لئوپارد‌ها و آبرامز ها در سوریه و عراق است".
برای چندین ماه، نیروهای مسلح اوکراین سعی کردند در جهت های یوژنودونتسک، آرتیوموفسک و زاپاروژیه پیشروی کنند و تیپ های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات خارجی را به نبرد اعزام کردند. با این حال، آنها حتی نتوانستند بر خط دفاعی تاکتیکی ارتش روسیه غلبه کنند و متحمل خسارات جدی شدند.
به گفته سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، دشمن تقریباً 160 هزار سرباز، 121 هواپیما، 766 تانک از جمله 37 لئوپارد آلمانی و بیش از 2.3 هزار خودروی زرهی مختلف از جمله 50 خودروی جنگی پیاده نظام آمریکایی بردلی را از دست داد. شویگو خاطرنشان کرد که ترس از تلفات زیاد است که مانع از استفاده نیروهای مسلح اوکراین از تانک های آبرامز آمریکایی در خط مقدم جبهه می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала