در پارلمان روسیه از علل حمله تروریستی در ایران سخن گفتند

© AFP 2023 / Mehr News انفجارها در شهر کرمان ایران
 انفجارها در شهر کرمان ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2024
اشتراک
آدالبی شخاگوشف، عضو کمیته امورامنیتی دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه گفت: حمله تروریستی در ایران پیامد هرج و مرج ایجاد شده در منطقه با سیاست های غرب است.
به گزارش اسپوتنیک، دیروز چهارشنبه انفجارهایی در شهر کرمان در جنوب شرق ایران در مراسم سوگواری به مناسبت چهارمین سالگرد ترور سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رخ داد. گفته می شود این انفجارها از راه دور انجام شد: دو ساک حاوی مواد منفجره در نزدیکی ورودی قبرستان در شهر کرمان قرار داشتند. بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جان باختن ۹۵ نفر بر اثر این انفجارها را تایید کرد. بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه ها قبل از اظهارات وزیر، تعداد کشته شدگان 103 نفر و تعداد زخمی ها 211 نفراعلام شده بود.
کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2024
در آمریکا انفجارهای ایران را شبیه حمله تروریستی داعش دانستند
شخاگوشف معتقد است:" سیاست فعلی غرب منجر به هرج و مرج غیر قابل کنترل در منطقه می شود و هرج و مرج فضایی برای اقدامات تروریستی است. حمله تروریستی در ایران نیز پیامد این وضع است... تحریکات شدید در خاورمیانه و از جمله در ایران چیزی جز راه اندازی مجدد تروریسم و دور جدیدی از فعالیت‌های تروریستی ناشی از بی‌ثباتی در منطقه نیست".
به گفته وی، روسیه که پیش از این از ایجاد یک کشور تروریستی در سوریه جلوگیری کرد، به جهانیان این فرصت را داد که "تجلیات جدی تروریستی را برای مدت طولانی فراموش کنند".
وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های آمریکا، اسرائیل و متحدان آنها در خاورمیانه چنان چشم‌اندازهایی را به تروریسم بین‌المللی هدیه می‌دهد که خطر انجام تلاش‌ها برای ایجاد یک کشور تروریستی جدید و وقوع جنگ بزرگ و گسترده در خاورمیانه را به وجود می آورد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала