ترکیه به کشتی های مین روب ارسالی توسط انگلیس برای اوکراین اجازه ورود به تنگه های خود را نمی دهد

© Sputnik / Vasiliy Batanov /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه به کشتی های مین روب ارسالی توسط انگلیس برای اوکراین اجازه ورود به تنگه های خود را نمی دهد
ترکیه به کشتی های مین روب ارسالی توسط انگلیس برای اوکراین اجازه ورود به تنگه های خود را نمی دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2024
اشتراک
دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد به متحدان خود اطلاع داده است که اجازه ورود کشتی های مین روب اهدایی بریتانیا به اوکراین را به تنگه های این کشور نمی دهد.
به گزارش اسپوتنیک، مرکز مبارزه با اخبار نادرست وابسته به اداره روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد:" ادعای برخی رسانه ها مبنی بر اینکه "مین یاب های اهدایی به اوکراین توسط بریتانیا اجازه عبور از تنگه ترکیه به دریای سیاه را داده اند" صحت ندارد. ترکیه... بر اساس ماده 19 کنوانسیون تنگه مونترو درباره تنگه ها ، تنگه ها را به روی کشتی های جنگی طرف های متخاصم (روسیه و اوکراین) بسته است".
حمله ارتش روسیه به تأسیسات تولید موشک و پهپاد در پایتخت اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حمله ارتش روسیه به تأسیسات تولید موشک و پهپاد در پایتخت اوکراین
خاطرنشان می شود که "ترکیه از سال 1936 بی طرفانه و با جدیت کنوانسیون مونترو را اجرا کرده و عزم تزلزل ناپذیر و موضع اصولی خود را در طول این جنگ حفظ کرده است تا از تشدید تنش ها در دریای سیاه جلوگیری کند."
در این بیانیه تاکید شده است: به متحدان ما اطلاع داده شده است که مین روب های اهدایی بریتانیا به اوکراین تا زمانی که جنگ ادامه دارد، نمی توانند از تنگه های ترکیه در دریای سیاه عبور کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала