مجروح شدن 30 نفر در زلزله های ژاپن + عکس و فیلم

© AFP 2023 / Yusuke Fukuharaمردم در خیابان پس از زمین لرزه های شدید در ژاپن
مردم در خیابان پس از زمین لرزه های شدید در ژاپن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2024
اشتراک
خبرگزاری کیودو ژاپن به نقل از داده های ادارات محلی گزارش داد که در پی وقوع یک رشته زمین لرزه های شدید در استان ایشیکاوا این کشور، دست کم 30 نفر زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اخبار دریافتی، در ایشیکاوا، هفت نفر از ساکنان محلی زخمی شدند و دو نفر دیگر بدون علائم حیات یافت شدند. در استان تویاما 15 نفر ، در فوکوی - پنج نفر، نیگاتا - دو، گیفو - یک نفر زخمی شدند.
امروز چند زمین لرزه در غرب ژاپن به وقوع پیوست. به آنها نام "زلزله در شبه جزیره نوتو" داده شد. اولین زمین لرزه ها به بزرگی 5.7 در ساعت 16:06 به وقت محلی (10 و 36 دقیقه به وقت تهران ) ثبت شد، قوی ترین آن با بزرگی 7.6 ریشتر چهار دقیقه بعد و هشت دقیقه بعد زمین لرزه ای به قدرت 6.1 رخ داد. در مجموع 29 زمین لرزه در استان های ایشیکاوا و نیگاتا طی دو ساعت ثبت شد. زمین لرزه های شدید در شهرهای اوزاکا، کیوتو و توکیو احساس شد.
Люди стоят рядом с большими трещинами в тротуаре после эвакуации на улицу в городе Вадзима, префектура Исикава - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2024
تصاویری از زمین لرزه های قوی امروز در غرب ژاپن
به گفته سازمان هواشناسی ژاپن، این زمین لرزه قوی ترین زمین لرزه ای بود که از سال 1885 منطقه شبه جزیره نوتو را لرزاند.
خطر سونامی در سراسر سواحل غربی این کشور از هوکایدو تا کیوشو اعلام شد. در منطقه بزرگترین نیروگاه هسته ای جهان کاشیوازاکی-کاریوا ارتفاع موج 40 سانتی متر بود. دولت و کمیته انرژی اتمی ستادی برای جلوگیری از حوادث در نیروگاه های هسته ای ایجاد کرده اند. هنوز هیچگونه اختلالاتی در کار نیروگاه های اتمی ثبت نشده است.
خطر سونامی در خاور دور روسیه - در ساخالین، ولادی وستوک، ناخودکا و قلمرو خاباروفسک - نیز اعلام شد اما تا به حال نیازی به تخلیه مردم نبوده و حداکثر ارتفاع موج در استان پریموریه روسیه 30 سانتی متر بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала