زلزله شدید در ژاپن و بروز سونامی در بعضی از مناطق ژاپن+ویدیو

© Fotolia / Irabel8سونامی
سونامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2024
اشتراک
زمین لرزه هایی به بزرگی 5.7 و 7.4 در ژاپن رخ داد، که باعث شد هشدار خطر سونامی اعلام شود.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ژاپن‌تایمز، زمین‌لرزه‌ای با قدرت اولیه ۷.۴ ریشتر امروز (دوشنبه) بخش‌هایی از ژاپن را لرزاند. آژانس هواشناسی ژاپن هشدار سونامی در مناطق ساحلی استان های "ایشیکاوا"، "نیگاتا" و "تویاما" صادر کرد که ه ارتفاع 0.4 متر در نزدیکی بزرگترین نیروگاه هسته ای جهان در ژاپن رخ داد. برخی رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند که دو زلزله با فاصله چند دقیقه رخ داده که یکی از آنها نیز حدود ۵ ریشتر بوده است.
در ساحل غربی امواجی از 50 سانتی متر تا 1.2 متر ارتفاع ثبت شد. سونامی با ارتفاع 40 سانتی‌متر در منطقه بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای جهان، کشیوازاکی-کاریوا به ثبت رسید. به گفته کمیته اقدامات ایمنی استان فوکوی، هیچ موقعیت اضطراری در تاسیسات هسته ای ژاپن وجود نداشت. هنوز از خسارات و تلفات احتمالی گزارشی دریافت نشده است.
تمام قطارهای سریع السیر در استان ایشیکاوا به حالت تعلیق درآمده است. دفتر نخست وزیری یک ستاد اضطراری برای جمع آوری اطلاعات درباره زلزله افتتاح کرد
آژانس اصلی هواشناسی ژاپن شدت زلزله در استان ایشیکاوا را از 7.4 به 7.6 افزایش داد. در پی این زلزله پرقدرت، آژانس هواشناسی ژاپن در امتداد مناطق ساحلی استان‌های ایشیکاوا، نیگاتا و تویاما هشدار سونامی صادر کرد.
به گزارش ان‌اچ‌کِی، شرکت برق ژاپنی هوکوریکو الکتریک اعلام کرد در حال بررسی هر گونه اختلال در نیروگاه‌های هسته‌ای خود است. از مردم خواسته شده به سرعت بخش وسیعی از سواحل غربی را ترک کنند و امواج تا ارتفاع پنج متر برای شبه‌جزیره نوتو در ایشیکاوا پیش‌بینی شده است. این زمین‌لرزه قدرتمند که در اولین روز سال ۲۰۲۴ رخ داد در توکیو و سراسر منطقه کانتو احساس شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала