در آمریکا از تلفات بسیار زیاد و شوکه کننده ارتش اوکراین سخن گفتند

© AP Photo / Evgeniy Maloletkaسربازان اوکراینی
سربازان اوکراینی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2024
اشتراک
سرهنگ بازنشسته ارتش ایالات متحده، دانیل دیویس احتمال می دهد که تلفات نیروهای مسلح اوکراین به حدود 500 هزار سرباز رسیده باشد.
به گزارش اسپوتنیک، او این موضوع را در کانال یوتیوب خود اعلام کرد.
این نظامی بازنشسته گفت: "ناگهان، پس از ضد حمله تابستانی، آنها نیم میلیون نفر سرباز بیشتر درخواست می کنند و این نشان می دهد که (...) تلفاتشان احتمالاً نزدیک به این رقم و شاید حتی بیشتر باشد(...) ما اکنون داریم تائید غیرمستقیم این نکته را در دست داریم که تلفات ارتش اوکراین به طرزشوکه کننده و حیرت انگیزی زیاد است.".
دیویس افزود که نیروهای مسلح اوکراین به احتمال زیاد قادر به انجام یک عملیات تهاجمی جدید نیستند زیرا تقریباً در همه اقلام سلاح و تجهیزات با کمبود مواجه هستند.
Украинские солдаты на позициях в Донецкой области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حمله نیروهای مسلح اوکراینی به نیروهای خودی در حال عقب نشینی + ویدئو
در ماه دسامبر، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، درخواست ستاد کل برای بسیج 450 تا 500 هزار نفر دیگر را اعلام کرد. به نوبه خود، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، والری زالوژنی گفت که این فرماندهی چنین درخواستی را ارائه نکرده است.
بسیج در اوکراین از 25 فوریه 2022 آغاز شده است. بحث‌های گسترده‌ای در کشور در مورد لایحه‌ای وجود دارد که این روند را به شدت تشدید می‌کند: این قانون، مقوله آمادگی محدود برای خدمت سربازی را حذف می‌کند، حداکثر سن خدمت سربازی را از 27 سال به 25 سال کاهش می‌دهد، و همچنین تدابیر محدودکننده مختلفی را برای مشمولان سربازان ذخیره خود داری کننده از خدمت سربازی تعیین می‌کند. دولت اوکراین این لایحه را به پارلمان تقدیم کرده اما به بازنگری ارسال می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала