- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

بیانیه تکان دهنده ایالات متحده پس از حملات روسیه به اوکراین

© Пресс-служба Минобороны РФ /  مراجعه به بانک تصاویر شلیک موشک های کروز ارتش روسیه
شلیک موشک های کروز ارتش روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2023
اشتراک
اوکراین از موشک کروز روسی X-22 می ترسد.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله مجله دیده بان نظامی آمده است که اوکراین از موشک کروز روسی X-22 می ترسد.
این نشریه نوشت: "اوکراین از ابتدای درگیری نتوانسته است حتی یک موشک X-22 را ساقط کند. روسیه حدود 300 موشک X-22 و X-32 را به اهدافی در سراسر کشور شلیک کرده است."
در این مقاله خاطرنشان شده است:"روسیه دارای ذخایر عظیمی از چنین موشک های دوران شوروی است که از آن ها به طور گسترده برای حمله به اهداف نظامی استفاده می شود.
این کلاس از موشک ها برای اولین بار در سال 1962 وارد ارتش شوروی شد، اما از نظر ویژگی های خود،هنوز رقبای کمی در جهان دارد. بدین ترتیب کی‌یف ذخایر موشک‌های دفاع هوایی خود را که از زمان شوروی باقی مانده بود، تخلیه کرده است و غرب حتی نمی‌تواند به جبران کسری آنها نزدیک شود".
کرملین مسکو و موزه دولتی تاریخ روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2023
پاسخ کرملین به اتهامات آمریکا مبنی بر انتقال موشک های ایران به روسیه
پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که طی یک هفته، 50 حمله گروهی و یک حمله گسترده در خاک اوکراین با سلاح‌های دقیق و پهپاد انجام شده است. اهداف مجتمع نظامی-صنعتی، فرودگاه های نظامی، زرادخانه ها، مکان های نظامی مورد ضربات ارتش روسیه قرار گرفتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала