- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

آژیر خطرحملات موشکی در بلگورود به صدا درآمد

© Sputnik / Anton Vergun /  مراجعه به بانک تصاویر حمله موشکی به بلگورود روسیه
حمله موشکی به بلگورود روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2023
اشتراک
همه ساکنان باید به پناهگاه بروند.
به گزارش اسپوتنیک، ویاچسلاو گلادکوف فرماندار بلگورود در کانال تلگرامی خود گزارش داد که آژیر هشدار موشکی در بلگورود به صدا درآمد.
او تاکید کرد: "همه ساکنان باید به پناهگاه بروند".
شایان ذکر است یک روز قبل، نیروهای اوکراینی به مرکز بلگورود حمله کردند. بر اساس آخرین آمار ۲۴ نفر از جمله سه کودک جان خود را از دست دادند و بیش از صد نفر مجروح شدند.
کمیته تحقیق پرونده جنایی "اتهام به قتل، قتل، تخریب عمد و آسیب رساندن به دارایی و اموال شهروندان" را تشکیل داده است.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح اوکراین با استفاده از موشک "اولخا" کاستی و سیستم آتشباری "وامپایر" (خون آشام) دریافتی از کشور چک تلاش کردند به بلگورود حمله کنند. سامانه‌های پدافند هوایی بیشتر موشک‌ها را رهگیری کردند، اما چندین گلوله و قطعات خوشه‌ای از موشک‌های سرنگون‌شده "اولخا" به شهر اصابت کرد.
این وزارتخانه تاکید کرد که در صورت اصابت مستقیم موشک ها با مهمات خوشه ای، عواقب آن می توانست بمراتب شدیدتر باشد.
این وزارتخانه افزود: "نیروهای مسلح اوکراین در تلاش برای منحرف کردن توجه از شکست‌ها در جبهه و تحریک نیروهای روسی به انجام اقدامات مشابه، دست به گلوله باران شهر روسی زدند. اما باید بدانند که این حمله بدون مجازات نخواهد ماند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала