فرمانده نیروی دریایی چین، وزیر دفاع این کشور شد

© AP Photo / Aaron Favilaپکن
پکن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2023
اشتراک
پارلمان چین امروز جمعه، دونگ جون، فرمانده کل نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین را به سمت وزیر دفاع این کشور منصوب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری دولتی شین هوا چین این خبر را منتشر کرده است.
دریاسالار دونگ جون از سال 2021 به عنوان فرمانده کل نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین خدمت کرده بود.
این تصمیم روز جمعه در جریان هفتمین نشست چهاردهمین کمیته دائمی مجلس سراسری نمایندگان مردم چین که در 25 تا 29 دسامبر در پکن برگزار گردید، اتخاذ شد. این کمیته یک نهاد دائمی پارلمان چین است که بین جلسات سالانه پارلمان کار می کند.
پرچم چین تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2023
گواه اسناد درز کرده پنتاگون بر ضعف تایوان برابر برتری ارتش چین در آسمان
تصمیم برای انتصاب دونگ جون به عنوان سرپرست وزارت دفاع چین بیش از دو ماه پس از اعلام برکناری وزیر دفاع قبلی لی شانگفو از این سمت گرفته شد. دلایل برکناری لی شانگفو از سمت خود مشخص نشده است.
لی شانگفو از اواخر ماه اوت، زمانی که در مجمع صلح و امنیت چین و آفریقا سخنرانی کرد، در انظار عمومی دیده نشده است. روزنامه وال استریت ژورنال در 15 سپتامبر به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد که لی شانگفو به دلیل فساد تحت بازجویی قرار دارد و احتمالاً برکنار خواهد شد. سپس نمایندگان رسمی وزارت امور خارجه و وزارت دفاع جمهوری خلق چین اعلام کردند که از وضعیت لی شانگ فو اطلاعی ندارند.
پیش از این، ژنرال چارلز براون، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده، با لیو ژنلی، رئیس ستاد مشترک کمیسیون نظامی مرکزی جمهوری خلق چین، گفت‌وگو کرده بود که اولین ارتباط بین مقامات عالی نظامی واشنگتن و پکن از زمانی بود که دولت چین در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان به تایوان در اوت 2022، تمام این تماس ها را متوقف کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала