در عراق حملات آمریکا به این کشور را تشدید خطرناک تنش خواندند

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر بغداد
بغداد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2023
اشتراک
هشام الرکابی مشاور رسانه ای نخست وزیر عراق اعلام کرد حملات آمریکا به اهدافی در عراق نقض قوانین بین المللی است و همچنین اقدامات نظامی آمریکا را "تشدید خطرناک تنش" خواند.
به گزارش اسپوتنیک، الرکابی در مصاحبه با عرب پرس گفت: استدلال ها و توضیحات آمریکا غیرقابل توجیه و غیرقابل قبول است زیرا آنچه انجام می دهد حمله آشکار به حاکمیت عراق و همچنین تخلف و اقدامات تلافی جویانه خارج از چارچوب قوانین بین المللی حتی سطح تفاهم و روابط بین کشورهای دارای حق حاکمیت است".
وی افزود: هرگونه اقدام نظامی آمریکا به منزله "تشدید جدی تنش" بوده و به روابط دیپلماتیک بین دو کشور آسیب وارد می کند.
پیشتر پنتاگون از شلیک هدفمند به مواضع گروه شیعی کتائب حزب الله در دو استان عراق پس از زخمی شدن سه سرباز آمریکایی در حمله به پایگاه نیروهای ائتلاف بین المللی در فرودگاه اربیل در کردستان عراق خبر داده بود.
محمد‌ شیاع السودانی،‌ نخست‌وزیر عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2023
عراق در مسیر پایان دادن به حضور ائتلاف تحت رهبری آمریکاست
از ابتدای تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل، نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه تقریباً به طور منظم مورد حمله موشکی و پهپادی قرار گرفته اند که به عقیده واشنگتن، از سوی گروه های طرفدار ایران است.
سفارت آمریکا در مرکز بغداد در 8 دسامبر مورد حمله موشکی قرار گرفت. در نتیجه این حمله، بنا به گفته هیئت دیپلماتیک آمریکا، کسی آسیب ندیده است. محمد السودانی، نخست وزیر عراق، این حمله را اقدامی تروریستی خواند و گفت که صرف نظر از انگیزه آن غیرقابل قبول است و دستور داد مسئولین این حمله شناسایی و به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала