https://spnfa.ir/20231229/ایجاد-مسیر-جدید-ریلی-بین-ایران-و-ترکیه-19178669.html
ایجاد مسیر جدید ریلی بین ایران و ترکیه
ایجاد مسیر جدید ریلی بین ایران و ترکیه
اسپوتنیک ایران
عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه شرکت ایرانی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از ایجاد مسیر جدید ریلی بین ایران و ترکیه خبر داد. 29.12.2023, اسپوتنیک ایران
2023-12-29T13:42+0330
2023-12-29T13:42+0330
2023-12-29T13:42+0330
جهان
اقتصادی
سیاسی
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e7/0c/1d/19178718_0:67:1280:787_1920x0_80_0_0_191a1ee978d1afebaad08512164187f8.jpg
به گزارش اسپوتنیک، عباس خطیبی درباره راهاندازی کریدوری جدید از طریق ساخت مسیر ریلی جدید ایران و ترکیه اظهار داشت: راهاندازی این کریدور جدید از چند سال گذشته مطرح بوده اما به تازگی در پیوست قانون برای آن ردیف درنظر گرفته شده و جزو تکالیف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل محسوب میشود.وی ادامه داد: طرف ترکیه هم اگر همکاری کند مسیر ریلی از جلفا به چشم ثریا (واریانت مرند) و ترکیه هم از مسیر قارص به چشم ثریا متصل میشود و این شبکه و کریدوری جدید به سمت اروپا ادامه پیدا میکند.معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: به دلیل این دسترسی جدید به اروپا این طرح بسیار مهمی محسوب میشود و در کنار خط ریلی رازی، یک خط جدید ریلی بین ایران و ترکیه است.خطیبی گفت: مطالعات فاز صفر این پروژه پیش از این، در اختیار شرکت راهآهن بوده اما تکمیل این مطالعات در دستور شرکت ساخت قرار داده شده و برای تکمیل آن نیاز داریم مجوز ماده ٢٣ قانون را داشته باشیم و اگر این مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه اخذ شود، کار با سرعت پیش میرود.وی با بیان اینکه این خط جدید، کریدور مهمی برای ایران است، تاکید کرد: ترکیه هم اخیرا به صورت غیررسمی اعلام کرده که علاقهمند به اجرای این پروژه است. در این همکاری ترکیه از مسیر قارص به چشم ثریا و ایران از مسیر مرند به چشم ثریا میرسیم. مرند از ۶٠ سال گذشته به شبکه ریلی متصل است و از این مسیر ریلی، بنادر جنوبی کشورمان در مسیر جدید ریلی به اروپا متصل میشوند.معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل توضیح داد: خط فعلی ریلی به ترکیه در وان قطع میشود و در ادامه به دریای سیاه میرسد اما این خط جدید از طریق ترکیه به طور مستقیم به شبکه ریلی اروپا میرسد.
https://spnfa.ir/20231110/تاکید-رهبر-ازبکستان--بر-استفاده-از-کریدور-ازبکستان--ترکمنستان--ایران-و-ترکیه-18561942.html
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e7/0c/1d/19178718_72:0:1209:853_1920x0_80_0_0_dbda6f20dc56b0116a89f16c360854e6.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
جهان, اقتصادی, سیاسی
ایجاد مسیر جدید ریلی بین ایران و ترکیه
عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه شرکت ایرانی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از ایجاد مسیر جدید ریلی بین ایران و ترکیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، عباس خطیبی درباره راهاندازی کریدوری جدید از طریق ساخت مسیر ریلی جدید ایران و ترکیه اظهار داشت: راهاندازی این کریدور جدید از چند سال گذشته مطرح بوده اما به تازگی در پیوست قانون برای آن ردیف درنظر گرفته شده و جزو تکالیف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل محسوب میشود.
وی ادامه داد: طرف ترکیه هم اگر همکاری کند مسیر ریلی از جلفا به چشم ثریا (واریانت مرند) و ترکیه هم از مسیر قارص به چشم ثریا متصل میشود و این شبکه و کریدوری جدید به سمت اروپا ادامه پیدا میکند.
معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: به دلیل این دسترسی جدید به اروپا این طرح بسیار مهمی محسوب میشود و در کنار خط ریلی رازی، یک خط جدید ریلی بین ایران و ترکیه است.
خطیبی گفت: مطالعات فاز صفر این پروژه پیش از این، در اختیار شرکت راهآهن بوده اما تکمیل این مطالعات در دستور شرکت ساخت قرار داده شده و برای تکمیل آن نیاز داریم مجوز ماده ٢٣ قانون را داشته باشیم و اگر این مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه اخذ شود، کار با سرعت پیش میرود.
وی با بیان اینکه این خط جدید، کریدور مهمی برای ایران است، تاکید کرد: ترکیه هم اخیرا به صورت غیررسمی اعلام کرده که علاقهمند به اجرای این پروژه است. در این همکاری ترکیه از مسیر قارص به چشم ثریا و ایران از مسیر مرند به چشم ثریا میرسیم. مرند از ۶٠ سال گذشته به شبکه ریلی متصل است و از این مسیر ریلی، بنادر جنوبی کشورمان در مسیر جدید ریلی به اروپا متصل میشوند.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل توضیح داد: خط فعلی ریلی به ترکیه در وان قطع میشود و در ادامه به دریای سیاه میرسد اما این خط جدید از طریق ترکیه به طور مستقیم به شبکه ریلی اروپا میرسد.