امیرعبداللهیان: آمریکا از ابتدای جنگ غزه دائما به ایران پیام می‌داد

© Sputnik / Алексей Никольский /  مراجعه به بانک تصاویر حسین امیرعبداللهیان
حسین امیرعبداللهیان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه آمریکا از ابتدای جنگ غزه دائما به ایران پیام می‌داد، گفت: در هر مقطع پاسخ قوی به آنها داده و اعلام شد که ما به دنبال گسترش جنگ نیستیم ولی شما دروغ می‌گویید.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) هفتم دی ماه در سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی درباره اوضاع جاری در غزه و پس از عملیات طوفان الاقصی به حمایت‌های آمریکا از اسرائیل در بیش از دو ماه و نیم گذشته اشاره کرد و گفت: آمریکا با تمام توان پشت کار آمد و دائما به ما پیام داد که اولا ما دنبال گسترش دامنه جنگ نیستیم و دوم به گروه‌ها نیابتی خود در منطقه توصیه کنید که علیه ما اقدامی نکنند.
وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه در هر مقطع پاسخ قوی به آنها داده شد و نظام در سطح رسمی به آنها پاسخ داد، خاطرنشان کرد: در عین حال بارها به آنها اعلام کردیم که ما به دنبال گسترش جنگ نیستیم، ولی شما دروغ می‌گویید. شما اگر دنبال گسترش جنگ نیستید، نباید پایگاه‌های شما شبانه روز این مقدار امکانات و تسلیحات را برای منطقه محدودی به نام غزه به کار گیرند.
حماس از موضع روسیه در قبال قطعنامه مربوط به غزه تشکر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2023
حماس از موضع روسیه در قبال قطعنامه مربوط به غزه تشکر کرد
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با ذکر این نکته که آمریکا با تمام توان آمد، اظهار داشت: امروز در کاخ سفید و در اتاق تصمیم گیری واقع در طبقه هشتم زیرزمین کاخ سفید و در جلساتی که برگزار می‌شود، بین آنها دعواست که چرا که تا این حد پشت اسرائیل قرار گرفتیم که الان شکست اسرئیل به حساب شکست آمریکا گذاشته می‌شود. نهایت این بود که دولت نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی شکست می‌خورد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала