رسانه: ریاض علاقه ای به رویارویی با حوثی ها در دریای سرخ ندارد

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisخنثی شدن حمله جدید حوثی ها به عربستان
خنثی شدن حمله جدید حوثی ها به عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.12.2023
اشتراک
نشریه غربی به نقل از مقامات آمریکایی و سعودی گزارش داد که عربستان سعودی نمی خواهد با شورشیان حوثی در دریای سرخ بجنگد.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته نیویورک تایمز، برای ریاض، "چشم انداز صلح در مرز جنوبی هدف بسیار جذاب‌تری است" تا جلوگیری از حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ. به نوشته این روزنامه، "محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، که بالفعل حاکم عربستان سعودی است، علاقه‌ای به درگیری با حوثی‌ها ندارد."
نیویورک تایمز خاطرنشان می کند که از برنامه های عربستان سعودی تبدیل شدن به یک مرکز تجاری جهانی تا سال 2030 می باشد و بازگشت به درگیری با یمن کمکی به "متقاعد کردن گردشگران و سرمایه گذاران مبنی بر باز بودن پادشاهی اسلامی برای تجارت" نخواهد کرد.
در پی تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل در نوار غزه، شورشیان حوثی یمن گفته اند به خاک اسرائیل حمله خواهند کرد و اجازه عبور کشتی های مرتبط با این کشور را از آب های دریای سرخ و تنگه باب المندب تا توقف عملیات در منطقه محاصره فلسطین نخواهند داد. در پاسخ، مقامات ایالات متحده قصد خود را برای راه اندازی عملیات Prosperity Guardian در دریای سرخ برای تضمین آزادی ناوبری و امنیت کشتی ها اعلام کردند. شرکت کنندگان در این عملیات شامل بحرین، بریتانیا، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا، کانادا، هلند، نروژ، سیشل و فرانسه می باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала