بورل نسبت به پیروزی احتمالی روسیه در درگیری با اوکراین هشدار داد

© Photo / IRNAجوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2023
اشتراک
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا در مصاحبه ای گفت، اگر اتحادیه اروپا تمام توانایی های خود را بسیج نکند، روسیه در درگیری در اوکراین پیروز خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی گاردین گفت: "اگر ما به سرعت مسیر خود را تغییر ندهیم، اگر تمام توانایی‌های خود را بسیج نکنیم، این به پوتین اجازه می‌دهد که در جنگ اوکراین پیروز شود".
همانطور که رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد، روسیه یک "قدرت بزرگ" است که گفته می شود دموکراسی اروپا را تهدید می کند.
بورل تاکید کرد: "نکته مهم این است که ما برای جلوگیری از پیروزی روسیه در جنگ چه کاری می توانیم انجام دهیم. ما آماده ایم چه کار کنیم؟ آیا واقعاً آماده انجام هر کاری که لازم است هستیم؟ این سوالی است که باید از خود بپرسیم."
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود. به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند تا با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بدبینانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شده است، در حالی که ائتلاف در همین حال، با وجود اعتراضات مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای روسیه است.
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، غرب فشارهای تحریمی بر روسیه را افزایش داد. اختلال در زنجیره تامین منجر به افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است. در خود کشورهای غربی بارها نظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسیه مطرح شده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف این کشور استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است. مسکو بارها اعلام کرده است که روسیه تمام مشکلاتی را که غرب برایش ایجاد می کند حل خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала