رهبر ایران: میدان انتخابات برای رقابت باز باشد

© Photo / IRNAآیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران
آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2023
اشتراک
آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران اعلام کرد میدان باید برای حضور جناح‌های سیاسی و گرایش‌های گوناگون سیاسی-اقتصادی-فرهنگی در مسابقه بزرگ انتخابات باز باشد تا همه دیدگاه‌ها و نگاه‌ها در این میدان فعال باشند.
به گزارش اسپوتنیک ، رهبر ایران ، انتخابات ۱۱ اسفند را بسیار مهم، تعیین‌کننده و زمینه‌ساز تحول خواندند و با تبیین اهمیت مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات موجود و تعیین مسیر حرکت کشور، تأکید کردند: ملت خود را برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل یعنی همراه با ۴ خصوصیت "مشارکت قوی‌ و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل" آماده کند.
آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جایگاه مهم انتخابات مجلس خبرگان، درباره مجلس و جایگاه آن نیز گفتند: مجلس براساس قانون اساسی ریل‌گذار آینده کشور است؛ ضمن اینکه حل مشکلات کشور به قانون‌گذاری مناسب و حضور مدبرانه مجلس نیاز دارد.
وی در تبیین اهمیت اصل و منطق انتخابات در جمهوری اسلامی، گفت: جمهوریت و اسلامیت نظام هر دو به انتخابات وابسته است؛ چرا که تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد.
رهبر انقلاب در باب تأثیر انتخابات در تحقق اسلامیت نظام هم گفتند: با انتخابات است که ولی فقیه از طریق منتخبان ملت در مجلس خبرگان تعیین می‌شود؛ ضمن اینکه نمایندگان مجلس هم باید طبق مقررات و معارف اسلامی، قوانین را مصوب کنند.
آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2023
آیت الله خامنه ای: در کل کشور به اتحاد کلمه و همدلی نیاز داریم
ایشان "نبود انتخابات" را موجب برقراری دیکتاتوری یا "هرج و مرج و ناامنی و اغتشاش" خواندند و با انتقاد از کسانی که به اشکال مختلف مردم را از حضور در انتخابات دلسرد می‌کنند، گفتند: انتخابات تنها مسیر صحیح و حقیقی است که می‌تواند حاکمیت ملی مردم را تأمین کند.
رهبر ایران به صاحبان دیدگاه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفتند: اگر می‌خواهید به نفع دیدگاه خود تحول ایجاد کنید، راهش سر کار آوردن کسانی است که با شما هم‌جهت هستند که این مسئله نیز فقط با انتخابات محقق می‌شود.
آیت‌الله خامنه‌ای همه کسانی که در جامعه مخاطب دارند از جمله علمای اعلام، استادان دانشگاه و حوزه، صداوسیما و مطبوعات را به دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات فراخواند و افزود: جوانان و اعضای خانواده‌ها نیز مخاطبان خود را به برگزاری انتخاباتی پرشور تشویق کنند.
رهبر ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رقابت یعنی همه بتوانند تبلیغات کنند؛ البته تبلیغات غیر از دروغ‌گفتن، تهمت‌زدن و وعده خلاف‌دادن است. تبلیغات یعنی بیان دیدگاه‌ها برای مردم همراه با اخلاق و دیانت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала