Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

ائتلاف دریای سرخ به رهبری ایالات متحده: کدام کشورها عضو این ائتلاف هستند؟ + ویدئو

© Sputnik / Dmitry Korobeinikov /  مراجعه به بانک تصاویر انفجار در بدنه نفتکش ایرانی در دریای سرخ بر اثر اصابت موشک است
انفجار در بدنه نفتکش ایرانی در دریای سرخ بر اثر اصابت موشک است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2023
اشتراک
حوثی ها با کنترل بخش قابل توجهی از یمن با حماس اعلام همبستگی کردند و اعلام کردند که قصد دارند هر کشتی را که به سمت اسرائیل حرکت کند هدف قرار دهند.
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده عملیات "نگهبان رفاه"، یک ائتلاف دریایی چندملیتی را برای محافظت از ترافیک تجاری دریای سرخ در برابر حملات حوثی ها آغاز کرده است. در حال حاضر، بیش از 20 کشور از جمله بریتانیا، کانادا، یونان و استرالیا در این ائتلاف حضور دارند.
کدام کشورها عضو این ائتلاف هستند؟
- ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده شامل بیش از 20 کشور از جمله بریتانیا، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل، اسپانیا، یونان و استرالیا است.
- قابل ذکر است که ناوشکن با سلاح های موشک هدایت شونده بریتانیا در این ائتلاف حضور دارد و به عنوان بخشی از نیروهای دریایی ترکیبی تحت رهبری ایالات متحده فعالیت می کند.
- برخی از کشورهای شرکت‌کننده، از جمله حداقل هشت کشور، ترجیح می‌دهند که نامشان به صورت عمومی ذکر نشود.
کدام کشورها عضو این ائتلاف نیستند؟
- ایتالیا ناوچه ویرجینیو فاسان را به دریای سرخ می فرستد، اما اصرار دارد که بخشی از عملیات موجود است و مربوط به عملیات "نگهبان رفاه" نیست.
- فرانسه از امنیت ناوبری پشتیبانی می کند، اما کشتی های خود را تحت فرمان فرانسه نگه می دارد.
- اسپانیا ماموریت های ناتو یا هماهنگ شده توسط اتحادیه اروپا را انتخاب می کند و مشارکت یکجانبه در عملیات دریای سرخ را کاهش می دهد.
در پی درگیری اسرائیل و حماس که در 7 اکتبر آغاز شد، حوثی‌ها، یک گروه مسلح به نمایندگی از اقلیت مسلمان شیعه یمن، زیدی‌ها، مجموعه‌ای از حملات را در دریای سرخ با هدف قرار دادن کشتی‌هایی که به سمت اسرائیل در حرکت بودند، آغاز کردند. حوثی ها با کنترل بخش قابل توجهی از یمن با حماس اعلام همبستگی کردند و اعلام کردند که قصد دارند هر کشتی را که به سمت اسرائیل حرکت کند هدف قرار دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала