آماده سازی آمریکا برای انفجار خط نورد استریم، پیش از شروع عملیات ویژه بوده

© Photo / Forsvarskommandoenنشت گاز در نورد استریم
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2023
اشتراک
روزنامه‌نگار معروف آمریکایی: ایالات متحده از هفته‌ها قبل از شروع عملیات ویژه، آماده‌سازی برای منفجر کردن خط لوله گاز نورد استریم را آغاز کرده بود.
به گزارش اسپوتنیک، سیمور هرش، روزنامه‌نگار معروف آمریکایی، گفت: این واقعیت که حمله تروریستی در سپتامبر 2022 رخ داد احتمالاً نشان دهنده جهت آن علیه آلمان است، زیرا او به عنوان یک حلقه ضعیف در ائتلاف حامی اوکراین تلقی می شد.

به نظر هرش، هدف اولیه ممکن است مهار مسکو بوده باشد، اما زمان واقعی - سپتامبر 2022 - نشان می دهد که خرابکاری احتمالاً علیه آلمان، که به عنوان یک حلقه ضعیف در ائتلاف حامی کی‌یف تلقی می شود، هدایت شده است.

وی افزود: "آمریکایی‌هایی که در هفته‌های قبل از حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022 به یک مأموریت مخفی در دریای بالتیک منصوب شده بودند، معتقد بودند که هدف متقاعد کردن ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای حمله نکردن است. هنگامی که حمله، علیرغم تهدیدهای عمومی برای تخریب خط لوله، ... انجام شد، به تیم آمریکایی در نروژ دستور داده شد که کار را ادامه دهند و راهی برای به سرانجام رساندن آن بیابند".

این روزنامه نگار ادعا می کند که خرابکاری برای پایان ماه مه آماده شده بود، اما جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بدون توضیح آن را به تعویق انداخت.

وی ادامه داد: "دستور ریاست جمهوری در اواخر سپتامبر صادر شد. سه شاخه از چهار شاخه خط لوله پس از انفجار مواد منفجره توسط یک دستگاه سونار با فرکانس پایین تخریب شدند".
انفجار در دو خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا، نورد استریم و نورد استریم 2 در 26 سپتامبر 2022 رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد احتمال خرابکاری هدفمند را رد نکرده اند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد که خسارت وارده به خطوط لوله گاز بی سابقه بوده و تخمین بازه زمانی تعمیرات غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در رابطه با یک اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала