نماینده انصارالله: واشنگتن جهان را به یک بحران جدید می کشاند

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisترور برادر رهبر جنبش انصارالله یمن
ترور برادر رهبر جنبش انصارالله یمن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2023
اشتراک
نماینده انصارالله گفت که واشنگتن می خواهد جهان را به یک بحران جدید بکشاند. انصارالله به هر کشتی آمریکایی که بخواهد به یمن حمله کند، ضربه خواهد زد.
نصرالدین عامر، نماینده شورای رسانه ای جنبش انصارالله یمن به اسپوتنیک عربی گفت که نیروهای انصارالله به هر کشتی آمریکایی که بخواهد به یمن حمله کند و آماده رویارویی مستقیم با واشنگتن باشد، ضربه خواهند زد.
وی اظهار داشت: عملیات دریایی که ایالات متحده در نظر دارد در دریای سرخ یا دریای عرب انجام دهد، صرف نظر از اینکه آنها می خواهند بر چه کسی پیروز شوند، چیز جدیدی به همراه نخواهد داشت، زیرا واشنگتن از مدت‌ها قبل این کار را انجام می‌دهد. این هیچ تأثیری بر عملیات رزمی ما علیه اسرائیل نخواهد داشت، زیرا نیروهای آمریکایی نمی توانند به چیزی دست یابند. تنها کاری که آنها انجام می دهند رهگیری تعدادی موشک و پهپاد است، اما جنگنده های انصارالله توانستند عبور همه کشتی هایی را که به سمت بنادر اسرائیل حرکت می کردند، مسدود کنند.
وی تاکید کرد: موضع جنبش ما بسیار روشن است: ما در حمایت از آرمان فلسطین تردید نخواهیم کرد و از ایستادگی در برابر جنایتکارانی که از اسرائیل دفاع می‌کنند و تلاش‌های آتش‌بس در غزه را مختل می‌کنند، دست نخواهیم کشید.
ادعای بن سلمان  برای پایان به جنگ یمن محال است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2023
گزارش و تحلیل
کارشناس: آمریکا توان ایستادگی در باتلاق یمن را ندارد
عامر افزود: زخم‌ها و بحران‌های شدیدی که یمن بیش از یک دهه متحمل شده، نتیجه تجاوزات آمریکا و حمایت نامحدود آن از همه کسانی است که به صنعا حمله کردند. اکنون آنها (ایالات متحده) برای تقویت حضور خود در دریای سرخ تلاش می کنند تا یک بحران بین المللی جدید را برانگیزند و حتی کشورهای بیشتری را درگیر آن کنند.
نماینده انصارالله گفت: می‌خواهم به شما هشدار دهم: انصارالله به هر کشتی آمریکایی که بخواهد به یمن حمله کند، ضربه خواهد زد. ما حتی امیدواریم که این اتفاق بیفتد - یک درگیری مستقیم با واشنگتن - زیرا ایالات متحده مدتهاست که جنگ های نیابتی به راه انداخته و در نتیجه از هرگونه توافق صلح در منطقه جلوگیری می کند.
وی خاطرنشان کرد: بحرین که مشارکت خود را در ائتلاف اعلام کرد، خواهان ادامه جنایات در غزه است. این در مورد تعدادی دیگر از کشورهای عربی نیز صدق می کند و این چیزی است که نمی توان آن را پذیرفت. چگونه این کشورها در عین اینکه ادعای اسلامی می کنند، می توانند همزمان از قاتلان غزه حمایت و از آنها محافظت کنند؟
پیشتر، لوید آستین، رئیس پنتاگون، از آغاز "عملیات نگهبان رفاه" برای حفاظت از دریای سرخ و خلیج عدن در برابر حملات حوثی ها به کشتی های تجاری خبر داده بود، به همین دلیل بسیاری از شرکت های کشتیرانی مجبور به توقف استفاده از مسیرهای عبوری از آب های مذکور شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала