پاسخ قاطع روسیه به تحریم های اتحادیه اروپا علیه خبرنگاران روسی

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه: این گونه اقدامات اتحادیه اروپا ناقض تعهدات بین‌المللی و بی‌اثر هستند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام داشت که روسیه متناسب با گنجاندن رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران روسی توسط بروکسل در بسته تحریم‌های بعدی واکنش نشان خواهد داد.
وی در ادامه افزود: " این گونه اقدامات اتحادیه اروپا ناقض تعهدات بین‌المللی و بی‌اثر هستند، علی‌رغم اینکه بروکسل این موضوع را به رسمیت نمی‌شناسد..
زاخارووا در مورد تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال محدودیت‌ها به عنوان بخشی از بسته دوازدهم تحریم‌ها، گفت: پاسخ مناسب و متناسب روسیه به "تحریم‌های" ذکر شده، ناگزیر خواهد بود.
در اعلامیه منتشره در سایت وزارخارجه روسیه آمده است:"علیه شبکه های تلویزیونی تزارگراد و اسپاس و همچنین آنا شافران رئیس اداره برنامه های رادیویی تحلیلی هلدینگ رسانه ای زوزدا، تحریم هایی اعمال شده است".
مسکو: تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه نقض موازین حقوق بین الملل است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2023
مسکو: تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه نقض موازین حقوق بین الملل است
این دیپلمات افزود: "اتحادیه اروپا با اقداماتی که در تضاد با تمام تعهدات بین‌المللی مرتبط و اعلامیه‌های سیاسی است، بار دیگر بی‌اهمیت بودن ادعای رهبری خود را در زمینه حفاظت از آزادی رسانه‌ها و کثرت گرایی عقاید و نیز در حوزه حقوق بشر به طور کلی به اثبات می رساند".
به گفته زاخارووا، اتحادیه اروپا سرسختانه از پذیرش این اقدام نادرست و ناکارآمدی اولیه چنین اقدامات محدودکننده ای امتناع می ورزد، زیرا حقیقت در جامعه اطلاعاتی مدرن نمی تواند با دستورالعمل منع شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала