رهبر کره شمالی تهدید کرد که به تحریکات با حمله اتمی پاسخ خواهد داد

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2023
اشتراک
کره شمالی در صورت تحریکات سایر کشورها فوراً با حمله با استفاده از سلاح هسته ای پاسخ خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری مرکزی کره شمالی با استناد به کیم جونگ اون، رهبر این کشور این خبر را منتشر کرده است
بر اساس این خبر، کیم جونگ اون 20 دسامبر با پرسنل نظامی اداره کل موشکی که در رزمایش پرتاب موشک های قاره پیما "هواسونگ 18" شرکت کرده بودند، دیدار کرد و این پرتاب موفقیت آمیز را به آنها تبریک گفته است.
این خبرگزاری بیانیه رهبر جمهوری دموکراتیک خلق کره را نقل کرده که می‌گوید: "فعالیت نظامی تکامل استراتژی و دکترین هسته‌ای را نشان داده که بر اساس آن، کره شمالی حتی در حمله هسته‌ای وقتی دشمن آن را با سلاح‌های هسته‌ای تحریک می‌کند، درنگ نخواهد کرد".
موشک بالستیک قاره پیما هواسونگ-۱۸ کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2023
آزمایش موشک بالستیک قاره پیما هواسونگ-۱۸ کره شمالی
کره شمالی به دنبال پرتاب قبلی موشک کوتاه برد روز دوشنبه موشک بالستیک قاره پیما پرتاب کرد. به گفته وزارت دفاع ژاپن، ارتفاع پرواز این موشک بیش از شش هزار کیلومتر و برد آن حدود هزار کیلومتر بود. اگر این موشک در امتداد یک مسیر معمولی پرتاب می شد، 15 هزار کیلومتر پرواز می کرد و به هر نقطه ای در ایالات متحده می رسید.
شورای امنیت ملی کره جنوبی به این نتیجه رسید که پیونگ یانگ یک موشک بالستیک قاره پیما دارای سوخت جامد را آزمایش کرده است. رئیس جمهور کره جنوبی دستور "پاسخ قاطع" به هرگونه تحریکات پیونگ یانگ را صادر کرده و همچنین دستور داد تا آمادگی دفاعی ائتلاف کره جنوبی و آمریکا از طریق پیشبد واکنش سه جانبه همراه با ایالات متحده و ژاپن تقویت شود. وزارت دفاع کره شمالی نیز به نوبه خود از برگزاری نشست بعدی گروه مشورتی هسته ای کره جنوبی و ایالات متحده به عنوان "اعلام علنی رویارویی هسته ای" انتقاد کرده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала