هند از گروه هفت خواست تا محدودیت های واردات الماس از روسیه را به تعویق بیندازند

الماس روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2023
اشتراک
هند از کشورهای گروه 7 (G7) خواسته است تا تصمیم خود در مورد اعمال محدودیت بر واردات الماس از روسیه را به تعویق بیاندازند، زیرا مکانیسم ردیابی منشاء این سنگ های گرانبها همچنان نامشخص است.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را رویترز به نقل از منابع آگاه منتشر کرده است
روز دوشنبه، اتحادیه اروپا بسته جدیدی از تحریم ها را علیه فدراسیون روسیه منتشر کرد که شامل محدودیت های اقتصادی و شخصی از جمله ممنوعیت واردات الماس از روسیه بود.
در خبر منتشره از سوی رویترز آمده است: "هند از کشورهای G7 خواسته است تا ممنوعیت الماس‌های روسیه را به تعویق بیاندازند، زیرا قوانین ردیابی سنگ‌های قیمتی همچنان نامشخص است".
به گفته منبع آگاه نامبرده، هند همچنین تردیدهای خود را در مورد سیستم جدید محک زنی و صدور گواهینامه برای الماس های خام ابراز کرده است. چنین سیستمی ممکن است نیاز به اشتراک گذاری داده ها در مورد مشاغل هندی داشته باشد که ممکن است به خاطر افشای اطلاعات حساس راحت نباشد.
کشتی بزرگ ضد زیردریایی آدمیرال تریبوتس (Admiral Tributs)  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2023
برگزاری رزمایش مشترک روسیه و هند در خلیج بنگال + فیلم
پیش از این در بیانیه ای مشترک، کشورهای G7 اعلام کردند که محدودیت هایی را برای واردات الماس های غیر صنعتی استخراج، فرآوری یا تولید شده در فدراسیون روسیه تا اول ژانویه 2024 اعمال خواهند کرد. G7 همچنین اعلام کرد که بطور مقدماتی از اول مارس، آنها محدودیت های مرحله به مرحله را برای واردات الماس های روسی فرآوری شده در کشورهای ثالث آغاز خواهند کرد. این سند خاطرنشان می‌کند که کشورهای G7 که واردکننده فعال الماس‌های خام هستند، مکانیزمی برای تأیید آنها بر اساس ردیابی و صدور گواهینامه تا اول سپتامبر 2024 ایجاد خواهند کرد.
فدراسیون روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش علیه روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش است، مقابله خواهد کرد. مسکو خاطرنشان کرد که غرب شجاعت پذیرش شکست تحریم ها علیه فدراسیون روسیه را ندارد. در خود کشورهای غربی بارها نظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسیه مطرح شده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала