عربستان سعودی طرحی را برای پایان جنگ غزه به فرانسه ارائه کرد

© AFP 2023 / Mahmud Hamsغزه اسرائیل فلسطین تل آویو
غزه اسرائیل فلسطین تل آویو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2023
اشتراک
عربستان سعودی طرحی را برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل از طریق پایان دادن به جنگ در نوار غزه و اخراج فرماندهی نظامی حماس به الجزایر ارائه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه موند با اشاره به سندی که برای مطالعه به وزارت خارجه فرانسه ارسال شده است، خبر داد که تحلیلگران در عربستان سعودی طرحی را برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل از طریق پایان دادن به جنگ در نوار غزه و اخراج فرماندهی نظامی حماس به الجزایر ارائه کردند.
به گفته این نشریه، این طرح توسط عبدالعزیز عساگر، مدیر مرکز تحقیقات خلیج فارس عربستان سعودی در 19 نوامبر پس از دیدار وی با آن گریلو، مدیر بخش شمال آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه در ریاض طراحی شده است. همانطور که این نشریه می نویسد: "غیرعادی ترین" بخش این طرح، پیشنهاد "تخلیه" رهبران نظامی جنبش حماس به الجزایر است. گزارش شده است که رهبری نظامی حماس احتمالاً به فرمانده شاخه نظامی این سازمان، محمد دیف و رئیس حماس در غزه، یحیی سنوار اشاره دارد.
President of the Palestinian Authority Yasser Arafat  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
ادعای نخست‌ وزیر سابق قطر در خصوص علت مرگ یاسر عرفات
از الجزایر به دلیل روابط خوبش با قطر و ایران، حامیان اصلی این جنبش و همچنین "پتانسیل امنیتی" برای "نظارت بر فعالیت های این گروه ها" به عنوان پناهگاه احتمالی رهبران حماس یاد می شود. خاطرنشان می شود که این ایده یادآور اخراج یاسر عرفات رهبر ساف است که در سال 1982 بیروت را در محاصره نظامیان اسرائیل ترک کرد و سپس در تونس مستقر شد.
در این مقاله همچنین آمده است: از جمله موضوعات دیگر، در این پیش‌نویس استقرار نیروهای حافظ صلح عرب در نوار غزه مطابق با دستور سازمان ملل و ایجاد "شورای انتقالی مشترک" متشکل از احزاب اصلی (حماس، جهاد اسلامی و فتح) و مسئول مدیریت غزه به مدت چهار سال با هدف برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی درنظر گرفته شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала