https://spnfa.ir/20231218/آغاز-تکمیل-کریدور-شمال---جنوب-در--میلادی--19047690.html
آغاز تکمیل کریدور شمال - جنوب در ۲۰۲۴ میلادی
آغاز تکمیل کریدور شمال - جنوب در ۲۰۲۴ میلادی
اسپوتنیک ایران
هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، امروز بیست و هفتم آذر ماه با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در محل... 18.12.2023, اسپوتنیک ایران
2023-12-18T11:48+0330
2023-12-18T11:48+0330
2023-12-18T14:12+0330
گزارش و تحلیل
اقتصادی
ایران
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e7/0c/12/19047811_0:0:2730:1537_1920x0_80_0_0_654f39cb60f54e1d2c3bd437d0807c7f.jpg
در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی به نمایش گذاشته میشود، همچنین شرکت های دانش بنیان آخرین دستاورد های خود را در حوزه حمل و نقل و راهسازی ارائه میدهد.مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:طی یکسال گذشته پروژه های کم سابقه ای به بهره برداری رسیده است با وجود محدودیت ها خط آهن همدان - سنندح افتتاح شد.وی با اشاره به اینکه 45 سال است در بازه خط آهن شلمچه - بصره حرف زده شده، افزود: از ابتدای امسال خداوند متعال کمک کرد و توافقات اصلی پروژه بین ایران و عراق اتفاق افتاد و اکنون در حال اجراست.وی در ادامه به خط آهن رشت - آستارا اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه حلقه مفقوده کریدور شمال-جنوب است گفت: طی روزهای آینده قرارداد تجاری این طرح امضا و اوایل سال 2024 میلادی عملیات اجرایی آغاز می شود.وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توافق ایران و ترکمنستان و ایران و ارمنستان برای ساخت جاده به ترتیب به ارزش بیش از 500 و 200 میلیون دلار گفت: از بندر شهید رجایی تا بندر کاسپین به صورت ریلی متصل خواهیم شد و این منجر به تکمیل کوریدور شمال به جنوب خواهد شد که توسط شرکتهای ایرانی خدمات آن انجام میشود.توافق دیگری را نیز با جمهوری آذربایجان انجام دادیم که برای تعریف و احداث کریدور ارس بود، اتفاقی که شاید بیش از ۱۵ سال است در کشور دستور انجام آن وجود داشت، پیمانکار این پروژه مشخص شد و اکنون در مراحل اجرایی آن هستیم.وی تاکید کرد: حرف از اقتصادی شدن بدون تکمیل کریدورهای ترانزیتی شبیه یک شوخی و حرف غیرجدی است، البته که علاوه بر تکمیل مسیر کریدورها تمامی آنها باید دو خطه شودبذرپاش با اشاره به اینکه ایجاد مراکز لجستیکی یکی از اولویتهای وزارت راه و شهرسازی است، اضافه کرد: تعریف پروژههای جدیدی در تکمیل کلان پروژه ایران راه، مذاکره برای بازگرداندن نقش ترانزیتی ایران و... در حال پیگیری است.
ایران
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e7/0c/12/19047811_0:0:2730:2048_1920x0_80_0_0_01f77e5f70f6d4ca65dc5f9aed65f837.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
اقتصادی, ایران
آغاز تکمیل کریدور شمال - جنوب در ۲۰۲۴ میلادی
11:48 18.12.2023 (بروز رسانی شده: 14:12 18.12.2023) اختصاصی
هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، امروز بیست و هفتم آذر ماه با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در محل مصلای امام خمینی افتتاح شد.
در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی به نمایش گذاشته میشود، همچنین شرکت های دانش بنیان آخرین دستاورد های خود را در حوزه حمل و نقل و راهسازی ارائه میدهد.
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
طی یکسال گذشته پروژه های کم سابقه ای به بهره برداری رسیده است با وجود محدودیت ها خط آهن همدان - سنندح افتتاح شد.
همان قدر که ما بروکراسیهای دست و پاگیر و مانع ساز داریم کشورهای دیگر هم دارند اما با تمام این موضوعات اتصال شلمچه به بصره و اتمام خط آهن رشت - آستارا به عنوان قطعه مفقوده کریدور مرکزی شمال - جنوب انجام شد.
وی با اشاره به اینکه 45 سال است در بازه خط آهن شلمچه - بصره حرف زده شده، افزود: از ابتدای امسال خداوند متعال کمک کرد و توافقات اصلی پروژه بین ایران و عراق اتفاق افتاد و اکنون در حال اجراست.
وی در ادامه به خط آهن رشت - آستارا اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه حلقه مفقوده کریدور شمال-جنوب است گفت: طی روزهای آینده قرارداد تجاری این طرح امضا و اوایل سال 2024 میلادی عملیات اجرایی آغاز می شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توافق ایران و ترکمنستان و ایران و ارمنستان برای ساخت جاده به ترتیب به ارزش بیش از 500 و 200 میلیون دلار گفت: از بندر شهید رجایی تا بندر کاسپین به صورت ریلی متصل خواهیم شد و این منجر به تکمیل کوریدور شمال به جنوب خواهد شد که توسط شرکتهای ایرانی خدمات آن انجام میشود.
توافق دیگری را نیز با جمهوری آذربایجان انجام دادیم که برای تعریف و احداث کریدور ارس بود، اتفاقی که شاید بیش از ۱۵ سال است در کشور دستور انجام آن وجود داشت، پیمانکار این پروژه مشخص شد و اکنون در مراحل اجرایی آن هستیم.
وی تاکید کرد: حرف از اقتصادی شدن بدون تکمیل کریدورهای ترانزیتی شبیه یک شوخی و حرف غیرجدی است، البته که علاوه بر تکمیل مسیر کریدورها تمامی آنها باید دو خطه شود
بذرپاش با اشاره به اینکه ایجاد مراکز لجستیکی یکی از اولویتهای وزارت راه و شهرسازی است، اضافه کرد: تعریف پروژههای جدیدی در تکمیل کلان پروژه ایران راه، مذاکره برای بازگرداندن نقش ترانزیتی ایران و... در حال پیگیری است.