پوتین درباره مقایسه وضعیت در اوکراین و در نوار غزه: در منطقه عملیات ویژه نظامی چنین چیزی وجود ندارد

© Sputnik / Алексей Даничев /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2023
اشتراک
دکتر هشام الغنام، دانشمند علوم سیاسی سعودی و مدیر کل مطالعات استراتژیک و برنامه های امنیت ملی در دانشگاه علوم امنیتی عرب نایفا ضمن اظهار نظر درباره سخنان رئیس جمهور روسیه به اسپوتنیک چنین گفت:
رئیس جمهور پوتین درست می گوید. رسانه های غربی از 10 هزار تلفات غیرنظامی در اوکراین در طول تقریبا 22 ماه جنگ صحبت کردند. این رقم در نوار غزه تقریبا دو برابر شده است، این تعداد در کشته در نوار غزه طی دو ماه وجود داشته است.. روسیه هنگامی که پل کریمه را هدف قرار داد، به زیرساخت های انرژی در اوکراین حمله کرد، اما در غزه، اسرائیل همه انواع زیرساخت ها : جاده ها، مدارس، بیمارستان ها، نیروگاه ها و مخازن آب را هدف قرار داد. مناطق غیرنظامی را به طور کامل ویران کرد. کودکان و زنان کشته شده و زخمی 2/3 تلفات در نوار غزه را تشکیل می دهند. به گفته بسیاری از تحلیلگران، بمباران نوار غزه توسط اسرائیل از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون دیده نشده است. بنابراین بله، اختلاف بین اوکراین و غزه فاحش است.
پرچم آمریکا روی ماشین کنسولگری امریکا در شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2023
گزارش و تحلیل
آیا آمریکا وارد مذاکره درباره اوکراین می شود یا در سراسر اروپا جنگ آغاز می کند؟
اسرائیل کشوری است که نوار غزه را بمباران می کند. اگر اسرائیل قصد ادامه بمباران آن را داشته باشد، این کاربی خطر نخواهد بود. با این حال، من معتقدم که اسرائیل بیمارستان ها، مدارس، بازارها یا مناطق مسکونی در غزه را نمی خواهد. در غیر این صورت تاسیسات موجود را هدف قرار نمی داد. اسرائیل قصد دارد فلسطینی ها را مجبور به ترک نوار غزه کند و به همین دلیل است که نمی خواهد هیچ گونه تاسیساتی را که بتواند به زندگی فلسطینی ها کمک کند، در آنجا ببیند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала