لاوروف: غرب نمی خواهد کشور فلسطین ایجاد شود

© МИД РФ /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف وزیر خارجه روسیه
لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2023
اشتراک
لاوروف: ظاهراً غرب خواهان ایجاد کشور فلسطین نیست.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود درباره اجرای مفهوم سیاست خارجی در شورای فدراسیون گفت: کشورهای غربی و اسرائیل قصد ایجاد یک کشور فلسطینی را که در تصمیم سازمان ملل پیش بینی شده است، ندارند.
وی بیان داشت: تصمیماتی وجود دارد که از 75 سال گذشته می گذرد و بر اساس آن، دولت فلسطین، یک کشور عربی که هیچ کس آن را ایجاد نکرده است، باید در کنار دولت اسرائیل ایجاد می شد. و با قضاوت بر اساس موضعی که غرب اکنون اتخاذ می کند، آنها هیچ قصدی برای ایجاد کشور فلسطین ندارند. بر اساس داده‌های ما، غرب و رهبری کنونی اسرائیل خواهان اتحاد غزه با کرانه باختری آنچنان که تصمیم برای ایجاد یک کشور لازم است، نیستند.
وزیر خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که اسرائیل، علیرغم درخواست روسیه و تعدادی دیگر از کشورها، "به فعالیت‌های خود برای ایجاد شهرک‌های یهودی در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی ادامه می‌دهد".
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه افزود تا به وجود آمدن وضعیت صلح آمیز و امن در روابط بین اسرائیل و فلسطین هنوزراه بسیار بسیار طولانی در پیش است.
لارووف در در شورای فدراسیون، مجلس سنای پارلمان روسیه به خبرنگاران گفت:" ماهیت قضیه اینست که بدون ایجاد یک کشور فلسطینی مطابق با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد، مسئله حل نخواهد شد. این کشور باید یک کشور مستقل و متحد باشد که بر اساس مرزهای 1967 تشکیل و پایتخت آن در قدس شرقی باشد و در کنار اسرائیل در صلح و امنیت و در شرایط حسن همجواری زندگی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала