امتناع دانمارک از کمک حقوقی روسیه درخصوص وضعیت نورد استریم

© Photo / Kustbevakningenنورد استریم
نورد استریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2023
اشتراک
زاخارووا: دانمارک از ارائه کمک حقوقی به فدراسیون روسیه در خصوص وضعیت نورد استریم خودداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت که دادستانی دانمارک به مسکو برای ارائه کمک حقوقی در تحقیقات خرابکاری در خطوط لوله گاز نورد استریم و نورد استریم 2 امتناع کرده است.
زاخارووا خاطرنشان کرد: در ماه دسامبر، در پاسخ به درخواست دادستان کل روسیه برای کمک حقوقی در تحقیق خرابکاری در خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و نورد استریم 2، از دانمارک امتناع دادستان کل این کشور دریافت کردیم.
این دیپلمات افزود که مسکو از تصمیم کپنهاگ تعجب نمی کند. به گفته وی، امتناع از کمک حقوقی در تحقیقات خرابکاری "روش مقامات دانمارکی برای پنهان کردن حقیقت در مورد سفارش دهندگان و عاملان واقعی حمله تروریستی را تایید کرد."
علاوه بر این، به گفته یک نماینده رسمی وزارت امور خارجه، کپنهاگ اعلام کرد که اجرای درخواست روسیه " می‌تواند امنیت دانمارک را به خطر بیندازد".
انفجار در دو خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا، نورد استریم و نورد استریم 2 در 26 سپتامبر 2022 رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد احتمال خرابکاری هدفمند را رد نکرده اند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد که خسارت وارده به خطوط لوله گاز بی سابقه بوده و تخمین بازه زمانی تعمیرات غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در رابطه با یک اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала