دیوان کیفری بین المللی به نادیده گرفتن افغانستان و فلسطین متهم شد

© AFP 2023 / ROBIN UTRECHT / ANPدیوان کیفری بین المللی به نادیده گرفتن افغانستان و فلسطین متهم شد
دیوان کیفری بین المللی به نادیده گرفتن افغانستان و فلسطین متهم شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2023
اشتراک
یک روزنامه مالزیایی دیوان کیفری بین‌المللی را "یک نهاد حقوقی بی‌وجدان غربی" خواند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه انگلیسی زبان مالزی نیو استریتس تایمز بیانیه‌ای صادر کرد که در ارزیابی خود، دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) به یک نهاد حقوقی بی‌وجدان غرب تبدیل شده است که به دستور ایالات متحده احکام صادر می‌کند.
در این مقاله به نقل از ریاست این روزنامه آمده است: اکنون کاملاً واضح است که ایالات متحده و متحدانش در خصوص نظم جهانی بر قوانین جدی تکیه نمی کنند. ببینید با چه صدای بلندی عمر البشیر رئیس جمهور سابق سودان را به نسل کشی در دارفور متهم کردند. اخیراً، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دلیل وضعیت اوکراین به همان اندازه با صدای بلند به همین موضوع متهم شد. و دیوان کیفری بین‌المللی بی‌شرمانه در اجرای آنچه گفته شد عجله کرد، گویی یک نهاد حقوقی غرب است.
نیو استریتز تایمز خاطرنشان کرد که دیوان بین المللی کیفری در انتخاب موضوعات برای مطالعه بی انصاف است، صحنه های بلندمدت نسل کشی مانند فلسطین، سوریه، عراق و افغانستان را نادیده می گیرد.
در این مقاله ذکر می شود: جنایتکاران جنگی کجا هستند؟ آنها در خیابان های کشورهای قدرتمند و متحدان آنها قدم می زنند. قدرت عادت کثیفی به پرورش معافیت از مجازات دارد، اما دیوان کیفری بین‌المللی، تحت دیکته غرب، انتخاب می‌کند که چه کسی را مقصر بداند و چه کسی را نه... روز به روز کشورهای بیشتری اعتبار غرب را زیر سوال می‌برند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала